Skonsamt torrfoder för kattunge
Behöver tips om ett torrfoder som är snällt för magen till en 4mån gammal kattunge. Gärna som man kan köpa i en fysisk butik och inte behöver beställa online.
Skippa allt torrfoder. Bra kattmat finns på ICA. Konsums egna är skräp. Ge katten rått kött några gånger i veckan.
Nu var det ju inte det jag frågade om utan frågade om ett torrfoder som är snällt mot magen!
De flesta torrfoder är inte snälla mot kattmagar utav många olika anledningar. Men vill man ge torrfoder så får man läsa på vad det ska innehålla och sen läsa innehållsförteckningar och testa sig fram vad som passar ens katt. Jag gjorde så under två års tid och inget torrfoder funkade för min ena katt så nu äter dom bara blötmat och rått kött/ben.
Mvh Linn
Jag ger mina Applaws kitten och tycker det är jättebra. Svårt att få tag på i fysisk butik dock, men Zoozoo.com är grymt bra att beställa ifrån och det går fort för varorna att komma fram.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
min 13 veckorskattunge som jag fick hem igår får Acana cat&kitten, det var den i djuraffären som jag ansåg var bäst ur deras sortiment.
Mina kattungar i samma ålder får Applaws och det funkar bra. När jag provar blötfoder så blir dom direkt dåliga i magen. Applaws säljs på Grizzly Zoo vad jag vet, annars får du nog köpa online.
Vi var på djuraffären idag och dom rekommenderade Hills sensitive stomace så vi köpte en lite påse och testar. Tack för alla tips. :)