Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 881 ggr
lliinnnn
0

Vilken försäkring

Hej, jag har en fråga. Just nu har jag min katt försäkrad med Folksam, men vad jag har hört är det inte den bästa försäkringen eftersom pengarna minskar med åren eller något liknande med just Folksam. Jag undrar om vilket försäkringsbolag ni har, och var ni rekommenderar?

Ellenfyrkant
0

Så vitt jag vet är agria de enda som inte sänker veterinärvårdabeloppet med åren. Livförsäkringen sänker däremot alla. Jag har agria.

Mvh Ellenfyrkant

lliinnnn
0

Ja jag syftade på vetrinärvårbeloppet :) Okej, funderar på att byta..

Caifig
1

Jag har Optimal djurförsäkring. Betalar 1026 per år per katt för dubbel veterinärvård dvs upp till 50.000 ersättning  samt ersättning för MR/CT 5000/år och medicin 2000/år + rehab 5000/år. Beloppet sänks till hälften dvs 25.000 när katten blir 10 sedan sänks det inte mer.

Självrisk ligger på 1900 + 25% rörlig och en självriskperiod är 365 dagar.

Skulle betala mer än det dubbla hos Agria där enda fördelen är att beloppet inte sänks efter ett visst antal år.

Ellenfyrkant
0

#3 har du behövt använda den n

Mvh Ellenfyrkant

Caifig
0

#4 Jepp i höstas då ena herren blev superdålig i kattsnuva. Hade inga problem med att få pengar, trots att det var på håret att försäkringen gällde. (Han blev sjuk så fort jag hade hämtat honom). Oftast har de en veckas karens, men är katten under 14 eller 15 veckor så gällde försäkringen direkt.

Caifig
0

Ska även tillägga att jag har två birmor. Huskatter t.ex. blir billigare.

lliinnnn
0

Sänker de ej vetrinärvårdsbeloppet är det ju helt klart värt att betala lite mer i månaden, hade fått betala 1528/år för min ragdoll hos optimal, checkade nyss. Betalar lägre hos Folksam men där sänker de varje år, vilket jag inte vill!

Linnea
1

Man kan också ha ett eget sparande istället för försäkring, finns många som göra så, då kan man själv välja vad pengarna ska gå till och ingen kan säga att försäkringen täcker inte det ena eller det andra.

Skynda långsamt så går det fortare.

Fridaaaa
0

Folksam har vi, är toppen.  Det minskas "bara" till en viss summa.
Har sparat om något skulle hända också .

#7 Börjar sänka efter viss ålder, tror det är 7 eller 8 års ålder.

Är kanske 1-2 bolag vad jag vet som inte sänker alls, och ena av dem (Agria) vill jag inte ha. Sparar undan istället. Finns mer än det jag går på när jag väljer bolag

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lliinnnn
0

Ja och det är väl lite när de är 7-8 år de börjar bli lite äldre där det kan komma mer sjukdomar osv där man verkligen behöver summan, då vill jag inte att de ska börja sänka summan imed att det säkerligen behövs mer i de åren. Men ja, tack för era svar, får fundera lite, huvudsaken är iallafall att han är försäkrad!

helott
0

IF har jag. Betalar endast fast själv risk på 2500 kr inget mer.

helott
1

Denna va bra när jag kollade runt vilken försäkring jag skulle ha.

http://bankforsakring.konsumenternas.se/forsakring/djur/kattforsakring/jamfor-kattforsakring

IF tar forl också.  va en av orsakerna varför jag valde IF