Foder till dräktig hona
Vad ger ni för foder till en dräktig hona/ hona som har kattungar?
Min granne på landet har hittat en hemlös dräktig katt, hon är mager och skall få ungar inom ett par veckor troligtvis. Inte märkt och inget halsband, polisen sa att hon får ta hand om henne eller försöka hitta ett katthem som kan göra de.
Vilket foder skulle ni köra med?
Orijen Regional Red har hon fått nu, bör man gå över till Orijen Cat and Kitten så även kattungarna kan äta samma mat när de är redo för torrt?
Har sökt och sökt på internet men blir inte klokare, hoppas någon foderexpert kan hjälpa mig. :-)
Kattungemat

Jag skulle ge mjaublötmat.Det får alla mina katter .Stora som små dräktiga som digivande.
Bra mat för alla åldrar.
Stolt ägare till tre La permer

#2 hur kan kalcium + fosfor halten passa en växande kattunge lika väl som en gamling som lättare riskerar typ pålagringar?
Mvh Ellenfyrkant

För att det i det mesta liknar kattens mat i naturen. Har du sett seniormöss och kattungepippifågra i naturen?

#4 För mig är inte blötmat i närheten av vad en katt fångar ute. Hört talad om BARF?
Mvh Ellenfyrkant

#5 Visst har jag det.BARFAr mina sen många år och ger även blötmat.Men för att man ska kunna BARFA krävs lite mer.
jag gav både kattungefoder och blötmat, fri tillgång på torrfodret och 3 gånger per dag gav vi blötmat.
Tack för era svar.
Vilket märke på torrfoder skulle ni rekommendera?
8 den du var inne på skulle jag ge då hon redan är van vid orijen ;)