Innekatt!
Då var det äntligen dags! Snart ska min lilla misse på 11 år få flytta med mig till min "nya" lägenhet. Den är på 59 kvadrat så finns gott om plats för henne, men tar gärna emot tips på DIY saker man kan göra för att förgylla vardagen för henne.
Min lilla misse är tyvärr osäker här hemma pga hunden (han är väldigt försiktig och snäll så de kan iaf vara i samma rum, hon uppskattar det dock inte alls) men har inget emot att bo inomhus så länge hunden inte är där, så nu efter jag kattanpassat min lägenhet så kommer hon flytta hem till mig 🙂 Hon är inte så jätte intresserad av andra katter så just nu blir det bara henne. Har planer på att bli jourhem dock åt en annan katt i framtiden.
Vad jag smått tänkt göra är då att:
- Köpa vattenfontän (är denna bra?), matskål, ev. elementbädd och Kattsand.
- Göra ett klösträd av träd + tyg, som förhoppningsvis kommer se ut lite som denna. Kommer fråga grannen snart om vi får ta ett av deras träd ute i hästhagen, vi fick ta ca 50 träd förra året dock (allt nerhugget och förbrukat nu 😮) så är inte helt säker, men förhoppningsvis 😃
- Göra lite fjädersaker på trådar och bollar som jag kan fästa på klösträdet och ha liggande lite här och var
Sedan hade det ju varit kul om jag kunde näta fönsterna, men eftersom jag öppnar fönstret utåt så är det lite svårt… Eller finns det ett sätt att näta fönster som öppnas ut? iof skulle man kunna göra en ram man sätter för varje gång man öppnar fönstret…
Min uteplats (det är typ som balkong + uteplats med gräs) är ganska stor men den är svår att näta in iom att balkongen är uppsatt och gräset är långt nere… (hade varit bra om staket räckte men tror hon kan hoppa från balkongen till toppen av staketet då), så det blir ett framtidsprojekt snarare än just nu.
Väldigt högt talk med hög inredning, så gott om plats för henne att klättra, samt breeeda granitfönsterkarmar som hon kan ligga och titta ut på, så hoppas hon kommer gilla det 😍 Några tips eller idéer på annat jag kan göra?
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.