Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1326 ggr
shamz116
0

klösmöbel hjälp

Jag har kollat på klösmöbler i större modell som ska kunna vara bra för min katt. han har redan klöspelare och klösbräda etc men vill att han ska ha en stor möbel. han väger ca 3-3,5 kg.

Jag gillar denna nedan..den hade ett ok pris:

http://onstore.se/product/klostrad-tt-8

Men nu hitta jag denna billigare  på en annan sida (långt ned nr V186):

http://kattlycka.se/katt-over160.html

På kattlyckan.se så kostar samma möbel "bara" 950 kr inkl frakt. så det e ju lite mindre. Någon här som handlat därifrån? kändes inte som en så känd sida och blir rädd att föra över mycket pengar om jag inte vet att den är seriös. Vill gärna höra om ni vet om den första sidan eller den andra. tack!!

[Emma--]
1

Vet åtminstone en som jag tror beställt från kattlycka. Jag ska maila och fråga henne. 🙂

Linika
1

Jag har en kattens no1 palads (http://www.annonsera.se/images/01475/0/kattens-no-1-palads.jpg) för att jag ville ha något stabilt, hållbart, samt ge katterna möjlighet att klättra och sträcka ut sig ordentligt när de klöser :) Kattens no 1 är ju lite dyrare än dina så det kanske spelar in lite med. 
Jag hade varit tveksam till att jag vågat ha ett så stort träd ståendes fritt o.o Hade varit livrädd för att det skulle tippa över :p Men det är bara jag :p 
Har tyvärr inte någon erfarenhet av kattlyckan. :(

shamz116
0

#1 Tack så mycket!! uppskattas. jag betalar helst med pay pal men vet inte om de går där.

#2 Jo jag har förstått att de är bra, men nej inte vad jag var ute efter bara. jag har läst nån annanstans att denna möbel skulle vara stadig. Och jag har ingen ragdoll eller main coon direkt. så det går nog bra.

AnneN
1

Jag har beställt från kattlycka.se 2 gånger och är supernöjd med både service, bemötande, leverans och varorna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2

Jag har haft C8 men jag köpte min på ebay under 800 kr och fick leverans till dörren. Den var katterna mycket glada i, dok tycker jag att det är oftast för mycket kojor/hyllor detta gör att katten inte sträcker ut helt för klösa. Men som sagt katterna var jätte glada i den möbeln :)

shamz116
0

#4 ok vad bra:) jag kollade lite mer och såg att olika lagt in sina bilder och så. och det står att de försöker leverera till dörren först men om man inte e hemma så får man hämta det. men hur vet man när de kommer det står att de kan ta allt från en till 2 veckor leverans. Fick du samtal innan från DHL/posten? mail från kattlycka.se om leverans? är det från tyskland eller varför så lång leverans tid och får man tracking nr att kolla vart paketet e,.,det måste ju va jätte tungt och helt omöjligt och få med sig om man ska hämta ut (jag har ingen bil)…

#5 jag kunde inte se den , den kanske slutat säljas. men det är ju bra pris också. bra att katterna e nöjda, det e det viktiga:)

AnneN
1

#6 Var ett bra tag sedan jag beställde så minns inte om man fick något trackingnr, men de ringde innan och avtalade tid för att leverera till dörren.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Diffy
1

Jag har beställt från kattlycka och det var bra och snabb kontakt. Sen var en av plankorna sprucken och den kontakten var snabb och bra :)  och jag fick en ny del utan problem :) Kan varmt rekommenderas :)

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Cert
1

Hade lite mejkontaktmed kattlycka dpå jag undrade massor om eras burar Tyvärr ledde det inte till något köp. Men det va pga att produkten inte va så som jag önskade.
Men en riktigt supergo människa att diskutera burar med. (gnagare, inte katter :P )

shamz116
0

#7 vad bra det är rätt viktigt för mig så:)

#8 tråkigt att din vara gick sönder, men bra att du också har bra erfarenhet av dom iaf!

#9 Ok skönt..hoppas du hittade en bur som passa :)

Saffran0Spice
1

Har köpt mitt från kattlycka - har bara gott att säga!
Bra pris, bra kommunikation och bra leveranstid!

shamz116
0

#11 bra, som de ska va:)  det blir kattlycka för mig med så tack snälla för hjälpen saffran0Spice o ni andra :)

shamz116
0

Nu kollade ja på tyska ebay bara för o se om ja hitta min klösmöbel och såklart de gjorde ja och jättebilligt dessutom:

http://www.ebay.de/itm/Luxus-Kratzbaum-Katzenkratzbaum-Katzenbaum-Baum-Katzen-Beige-/380670053735?pt=de_haus_garten_tierbedarf_katzen&hash=item58a1b40d67

Typ 600 kr inkl frakt! sjukt vilken skillnad  med här. 350 kr mindre än kattlycka. ändå samma frakttid..så nu kanske jag ändrar mig igen..men bara frågan om man vågar köpa en så stor sak därifrån. Frågar nytt här: nån med erfarenhet av att köpa katträd från ebay? undrar mest om man får samma leverans service att posten ringer innan?? ebay garanti stod de att de fanns med vet inte va som menas med de riktigt men bra iaf. ja har köpt massa andra saker på ebay ..som bibel och kläder:) men inget som ett stor katträd.  e som sagt nervös för detta att jag ska få hämta ut ett jätte stor paket själv. :D help again!

ElinaPersson
0

#13 Ska jag vara ärlig så beställer Kattlycka direkt ifrån tyska Ebay, därav har de så "billiga" priser, men fortfarande 350kr extra för att tjäna något på det. Kattlycka har troligtvis inget eget lager med massa träd, därav frakttiden också. 

Jag köpte själv klösträd ifrån tyska Ebay och fick det hemkört till dörren utan problem, dock var kvalitén i det sämsta laget då det var trasigt bara efter några månader och katterna var bara kattungar ännu! Bästa jag någonsin har köpt är mina 2 nuvarande Kattens No.1 som hållt i 2 år nu och det är inte en skråma på dom typ. Har dessutom tvättat tyget i maskin flera gånger så det är fräscht och i samma skick som nytt. Dessutom väger mina 2 katter 6-7,5kg vardera och springer gärna i full fart och kastar sig upp i träden ;)

Men tror inte du behöver vara nervös för att beställa ifrån Ebay, se till att säljaren har bra kommentarer bara ifrån tidigare köpare, jag har själv blivit blåst på saker därifrån!!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[Forest]
0

13 jag köpte via tyska ebay och det var leverans till dörren. smidig snabb gick det med. Våran håller än då syrran fick över ta den med 2 katter som flytta hem till henne. Den höll fint fint för våra 5 katter som vi hade då, och den håller än med 2 busar. Den är minst 6 år gammal nu :) Man får räkna med att man kan behöva byta ut pelare men det är normalt slitage då dom klöser på dom