Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 619 ggr
indra-bus
2014-06-26 12:54
0

Laban på vift

I morse när jag skulle ut med hunden. Så satt en katt vid sidan av porten när vi kom ut. O ja tänkte men gud vad lik Laban den katten var. Men så hörde ja hans hälsning läte Mjgrr. O ja tänkte han låter ju som Laban med. Sen gick han till porten o hallå kan du öppna o släppa in mig typ. Fört då fattar jag att de är ju Laban.

När jag somnade i går låg han i mina knäveck som vanlig. Men min dotter kom hem efter o hade vädrat lite för stort. I sitt rum.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Saffran0Spice
2014-06-26 12:57
0

Oj då - skönt att han inte gick för långt då och kom med hem ^^
Kanske införskaffa nät till fönstren så ni kan vädra massor om ni vill utan att Laban går på äventyr 😉
För jag gissar av ditt inlägg att han är innekatt annars? =)

Tjeja
2014-06-26 12:59
0

Ha haha.. vilken smitare! Skönt att han såg till att få sig själv till rätta så fort då innan ni ens han sakna honom!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

indra-bus
2014-06-26 13:21
0

Ja han är inne katt.  Men är ute med på hund promenad varje dag i sele. Då är vi ju i skogen. Men nu på sommaren så brukar han oxå gå med på kvällsrundan med huden som är i området här. O de var nog bra för han hittar ju hem.

#2 Ja eller hur. 

Vi har satt nät för våran franska balkong där vi kan öppna helt o har bara lite öppet i fönstren. Men man kan ju glömma bort sig . Så nät för fönstren vore nog bra ändå. Någon som har tips på nät?

Saffran0Spice
2014-06-26 13:26
0

#3 Min mor köpte billigt kattnät på ÖoB, tror mig minnas att det kostade 100kr/10meter

Så bygger ni ramar att sätta i fönstren så kan ni klippa många bitar med nät och häfta fast i dem XD

indra-bus
2014-06-26 15:24
0

Staketet var högt ca 1.5 meter, med lodräta plankor som mellanrummet på var ca 12 cm på. De var en dvärgschnauzer så de var ju en liten hund. Den kom ju ut med huvudet med ena benet.

De är väl ändå lite märkligt att länstyrelsen säger då att man  är ansvarig om hundenden hoppar över staketet  till en tomt man får skylla sig själv. O inte ens vet att vad som gäller med katt. O får man skylla sig själv om en katt kissar på ens dynor är inte katt ägaren ansvarig då?

Borde inte polisen veta detta då de är deras sak då? Eller tror ni att hon sa så för att de vill inte ha massa sådana här anmälningar då de inte " har tid med sånt"

VildaVittra
2014-06-26 15:37
0

Kompostgaller brukar annars passa väldigt bra till standardfönster.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

indra-bus
2014-06-26 16:05
0

Jag vädrar bara med lilla fönstret men till franska balkongen har jag de perfekt. om ja ställer upp hela så stänger ja ut katten. O de lyckas inte ens ja glömma de gör jag nog bara om jag bränt något  eller putsar fönstren. O de är inte så ofta erkänner jag de blir ändå katt tassar direkt..