Kattunge
Hej!
Jag har precis tagit an en 12 veckors kattunge, hon landade hos oss igår. Dock upptäckte jag att hon har rinnig ögon vilket hon inte hade tidigare.
Tyvärr är hon inte vaccinerad (hennes mor är det), ska boka tid hos veterinären imorgon. Tänkte kolla med er om det kan vara kattsnuva eller kan kattungar bara ha rinnig ögon kort tid?
Det kan vara kattsnuva. Kattungar får ofta infektioner. Uppfödaren borde ha vaccinerat ungarna innan de levererades.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Tack för ditt svar. Är beredd på det, då hoppas jag att det går få bukt med det. Och att veterinären har tid snart.
vaccinera inte en ev sjuk katt

Stolt ägare till tre La permer
#2 Om din ordinarie veterinär inte har tid, sök en annan så att katten får hjälp. Och som #3 skriver, vaccinera inte en sjuk katt.
Jag har inte någon veterinär i dagsläget, ringer runt och ser vilket som har ledig tid snarast.
Har läst, att man får vänta med det tills katten är frisk.
Hoppas du hittar en veterinär som har tid omgående. Håller tummarna för att den lille kissen inte får bestående men.
Och - här ser man vådan av att skaffa katt via någon som inte har ens grundkunskap och/eller viljan att göra någonting bra för de katter de oförsvarligt nog låtit komma till världen.
#7. Ja idag ska hon till veterinären och då hoppas jag att hon får rätt hjälp då. Jag gör absolut allt som kan gå för att hon ska må bra, det får kosta vad då vi har tagit ansvaret på oss.
Hon mår "bra" så vitt man kan se, äter väldigt bra och är pigg som en kattunge kan vara. Men att ögonen är sådär säger ju annat.
#8 Skönt att du fått tid hos veterinär. Hoppas det snabbt går att få missen helt frisk. Glöm inte att den sedan ska vaccineras och så småningom kastreras. Världen är ju dessvärre full av katter som inte har ett hem.😕