Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 568 ggr
nellsve
2014-06-21 19:13
0

AKUT!!!

Hej! Det är en ska jag måste fråga.Min kattunge ligger bredvid nu och hels plötsligt började hon skada men samtidigt så andas hon fort, även mjauar hon "ledsamt". Vad ska jag göra? Ringa veterinären? HJälp snälla någon. Hon var inte vaccinerd när vi fick henne, haft henne i en vecka nu ungefär. Ska vaccinera nästa vecka. HJÄLP SNÄLLA! :'( :(

Hälsningar NellieHjärta

Saffran0Spice
2014-06-21 19:19
3

Låter som epilepsi - håller den fortfarande på eller har det slutat?
Hur länge höll det på?

Få katten undersökt av en veterinär, är det epilepsi så kan katten behöva mediciner.

nellsve
2014-06-21 19:57
0

Ca. 5-10min. Vi provade det allmänna beteendet så lekte med henne. men ingenting. Det kan ju varit att hon fröss lite. Hon var ute för andra gången idag. typ 2min max. :) Det har slutat nu med andra ord. Säger till om det händer igen. :)

Hälsningar NellieHjärta

Saffran0Spice
2014-06-21 20:02
1

2 -10 min är väldigt länge om det är epilepsi - så länge kan man riskera hjärnskador på katten. Skulle definitivt ringa en jourveterinär och höra med dem om en tid.

OberonsMatte
2014-06-21 20:30
2

Du menar att hon darrade, som rysningar ungefär? 

När du skriver att hon skakade låter det betydligt mer dramatiskt. (jag antar att du menade skaka även om det står skada i texten).

Sajtvärd Katter iFokus

VildaVittra
2014-06-21 20:44
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sov katten så kan det vara att den drömde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OberonsMatte
2014-06-21 20:55
1

#5 Hahaha…gillar särskilt kattkompisen som syns i bild på slutet. Han/hon verkar också undra vad som pågår.

Sajtvärd Katter iFokus