Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 506 ggr
rudyC
2014-06-20 16:06
0

förslag?

min katt har börjat att bara ute och nu 3 veckor senare så har hon gått ner i vikt som fan

tror inte att hon har mask det är mer att hon inte vill äta eller om hon nu inte hinner då hon är mer ute och jagar än att hon är innomhus

hon får torrfoder och blätmat men det hjälper inte …har testat men leverpastej också det passade fröken i en dag

förslag och tips på vad man kan göra?

[varg74]
2014-06-20 16:16
0

Hej spänande vara ute nu för ung katt mycket nutt ej bra att hon ej äter. Prova ge henne mat ute det gjorde jag o det funkade,Nu säger jag inte det kommer funka vatten o grädde dricka

VildaVittra
2014-06-20 16:21
3

Så länge katten är pigg så skulle inte jag oroa mig. Normalviktiga katter ska vara bra mycket smalare än vad folk i regel tror att de ska vara.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[varg74]
2014-06-20 16:58
0

desutom äter de oftast i mörker när ingen ser

[Emma--]
2014-06-20 18:26
1

Om katten inte har gått ute tidigare och är ute typ hela tiden så lär det ju vara en hel del extra motion så det behöver inte vara något konstigt att katten tappar vikt. 

Mäter du ungefär hur mycket katten äter? Det är egentligen rätt små mängder som krävs.

rudyC
2014-06-21 03:45
0

tack då ska jag lugna mig lite =)

indra-bus
2014-06-21 08:16
0

Min kisse Laban är med mig o Hunden till skogen nästan varje dag o ibland på promenad på sommaren. Inte alls lika ofta på vintern då inte vädret passar herren.

Han blir smalare då men får mer muskler efter att gå i terräng klättra hoppa. De syns tydligt på bak o frambenen.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Forest]
2014-06-21 10:46
0

http://kattforum.se/viewtopic.php?f=11&t=221945 (du ser bilder på målade katter) 

Här raka jag ner dotterns katt pga han fick tovor jag som trodde han vart lite gränsfall till något "rund" visa sig vara mycket normal så det vart jag ganska glad över. Är det så att du tycker din katt är smal så kan man ge lite fetare mat, kattungefoder är i regel fetare men även kycklingskinn (rå) är ganska så fet. Jag ger katterna här rå kycklingvinge det älskar dom. Som andra säger är katten pigg så skulle jag inte oroa mig den äter normalt och verkar lycklig :)