vila i frid
I förrgår somnade gammelkissen Lucas in. Han påbörjade sitt 17år och har varit min bästa vän sen jag var fyra. Han kom hemkrypandes med ont i ryggen och veterinären tyckte att det var bäst att han fick somna.
Saknaden är otroligt svår. Det är inte bara en katt jag har förlorat utan även en kär vän och en familjemedem.
Lucas 1990 - 2007
Han klagade aldrig för smärta och därför känns det så svårt. Mådde han dåligt? Missade vi synliga tecken? Veterinären sa att han hade blåsjud på hjärtat och att hans njurar var helt slut.
Varje kväll klättrade han upp i mammas loftsäng för att sova brevid henne. Varje morgon satt han på sin stol vid bordet och åt frukost. Varje gång när vi kom hem kom han springandes till dörren för att bli upplyft och hälsa.
Varje gång han kom upp till gräsön för att springa blev han världens lyckligaste. La sig i solen och rullande runt och bara njöt.
Världens goaste katt har somnat för alltid.
Vi syns i nästa liv…

Tänker på dig och din familj, Lucas har det bra nu ska du se.
Alltid tråkigt när en vän går bort, men jag tror att Lucas kommer att vara med dig varje dag, resten av ditt liv. Och var stolt för att du gav din vän ett fint och njutbart, långt, liv och ett värdigt avslut!

Jag känner med dig Rulda, och beklagar den stora sorgen.
fint skrivet, och så fint kort på Lucas.
Tröst-kram Lisa :)
Kram från mig och katterna på Kronängen! /Susanna
Susanna

beklagar sorgen förstår att det e jobbigt nu
Kram från Mia, Leo, Tessi & Fina. Vi förstår din sorg! Stor kram vännen!

Vad ledsamt… Han fick ett långt, gott och älskat liv, man får försöka tänka så när det känns tungt… //Kram Pia
Men kära du så tråkigt! Så lik min Mimmi han var. 17 långa år är många år för en katt. Hade en katt som blev 10 år bara.
Tänker på dig och Lucas.
Han har det säkert bra där bortom regnbågens land!
Tasskram på dig
tröstkram
Han sitter på ett moln och tittar ner på dig och tackar dig för ett bra liv och en lugn och fin hädangång. Kram på dig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tack för alla inlägg. Det känns väldigt tungt just nu men som ni skriver jag vet att han hade ett bra liv. Och jag vet att han vet att han var älskad.
Hr två underbara kissar här hemma just nu som är en stor tröst. Utan dom skulle jag aldrig klara mig.
Det är så sorgligt när nån man tycker myckt om dör :( Jag vet hur det känns..
Tröstkramar!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vad tråkigt, förstår mycket väl hur det känns…han hade ett långt lyckligt liv och var älskad…sorgen försvinner nog aldrig helt, men efter ett tag kan du säkert tänka på honom och le åt minnena.

Lucas ser ut som en stor nallebjörn på fotot. Förstår att du saknar och sörjer honom.
Det kan vara väldigt svårt att se när en katt mår dåligt, många döljer det väl. När njurarna inte fungerar längre finns det tyvärr inte något att göra.
Vår huskatt fick också somna in av samma anledning. Då hade vi sett ett tag att han inte mådde bra, men inga prover gav utslag. När de väl gjorde det, hade han endast 20% njurfunktion kvar.
Det är så tråkigt när de somnar in. Men du har fina minnen av honom, å han fick ett långt bra liv, det får man trösta sej med även om det är svårt. Jag beklagar sorgen å säger sov gott till Lucas.
Tackar återigen för alla som skrivit.
Nu har det gått fyra (!) månader, tänk vad tiden rusar iväg. Saknaden är fortfarande lika stor.
Både jag, mamma och hennes man brukar gå runt på Gräsö "Kommer ni ihåg när Lucas…." "HAha det var där som Lucas…."
Han är en otroligt saknad misse.!

Han var en fin kisse…:)
#19 Ja, man minns ett tag. Våran katt Josefin somnade in den 19 mars i år, knappt 16 år gammal. Vi är precis likadana här hemma "Kommer du ihåg när Josefin gjorde det å det?", Hade Josefin funnits nu så…" osv :)
Som du säger så rusar tiden iväg, det känns som igår, men ändå som om det är evigheter sen, eller hur?
Dom håller säkert varandra sällskap där uppe i himlen nu, jagar harungar å sover tillsammans :)
#21 det är som att förlora en familjemedlem. Tänk att många inte kan förstå att saknaden efter ett djur kan vara så stor.
Klart att dom busar på för fullt. Harungarna har inte en chans :P fast tror att det är Josefin som får göra jagandet, Lucas var så lat :P
När det kom in möss till oss i huset satt han bara och tittade på medan vi sprang runt som galningar. haha smart katt :D
#22 Ja, de är det verkligen, speciellt när dom funnits hos en så länge.
Hehe, Josefin va inte så himla busig av sej heller. När nån av pojkarna ville busa med henne så klöste hon till, skrek å sprang därifrån. :D Men harungar va hon duktig att få tag på! Så de är väl hon som fixar det käket åt dom där uppe.. ;P
Haha, kul! Det kan man kalla smart katt.. :D Undrar va han va för nåt i sitt förra liv eftersom möss inte va intressanta..
vila i frid !