Leksaks tips?
Som rubriken lyder så söker jag alltså nya leksaker till mina katter. De har det mesta och det köps nytt hela tiden (senast idag och en till på väg 😊) men nu känner jag att "listan" på blivande leksaker börjar bli tom…
Såå nu undrar jag om ni har tips på några leksaker som går hem hos era katter? samt vad är din katts favoritleksak?
Söker dock inga leksaker man ska lägga mat/godis i då de har en mängd olika redan.
Rulla ett papper till en boll 😛 Det är populärt hos alla mina katter, men speciellt en av dom. Hon kommer springandes när hon hör ljudet. 😃
En tvättklämma, en prasseltunnel
Sugrör och pingisbollar är populära här. Skokartong med håll i, på alla sidor, med en bjällerboll i. Hålen, så pass stora att katten går in tassen, men såpass små att bollen inte kommer ut.
@Mpajunen på Instagram
Levande flugor är nog det som är roligast här just nu. Annars är det leksaksmöss, tomma kartonger, mattes hårsnoddar och papperstussar.
Min katt gillar allt som är tuggvänligt och sitter fast i ett snöre. De små gosedjuren man kan köpa på Ikea för 5 kr är väldigt populära just nu, allra bäst är de som sagt när jag knyter fast ett snöre i dem och drar dem över golvet.
Petflask-korkar är också väldigt intressant att putta omkring på golvet.
Vad lyxigt att ha katter som nöjer sig med "enklare" saker. Sen mina katter fick veta att det finns en aning dyrare saker där ute så duger inte de hemmagjorda och lite enklare varianterna längre 🤔
Den minsta är dock det största problemet han är såååå kräsen och vill gärna leka med något där han kan ligga ner och sträcka ut tassarna ibland. Inget för ansträngande med andra ord 😉
enligt din avatarbild ser det ut som du virkar? Här har virkade leksaker med mynta vart jätte poppis. Jag ber ofta en arbetskompis som virkar göra något och sist så gjorde hon en leksak med hår samt en ögla jag satte på resorband och hängde upp bandet+leksaken över en dörr kan lova här lekte katten mycket med den nya. (som just nu har ramlat ner o tror han har lekt bort den) 🤔
#7 Mynta leksaker är oerhört uppskattat här hemma. Köper hem nya myntaleksaker med jämna mellanrum. Det med resårbandet lät faktiskt som något jag borde prova! Kan tänka mig att det kommer att gå hem hos åtminstone 2 av dem, tack för tipset :)
#8 den har jag testat men den slutade som kudde istället, tyvärr.
#9 Det "kattgymmet" har jag faktiskt testat men även den stod orörd. Lite nosande sen var det inte mer med det.
Jag tror jag får vänta till Supercat tar in liten nya leksaker i sitt sortiment då det mesta kommer från dem 🙂
Tack för att ni delade med er!
Här hemma gömmer vi undan en del av leksakerna i taget och plockar fram dem igen efter några veckor. Då känns de som nya igen.
Annars är nog leksaksmöss i tyg, "pälssvans" på långt snöre på pinne, och prasseltunneln från ÖB populärast för tillfället. 
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Min flickväns katt älskade sin garnbollen jag gav bort i vintras. Skorpan lekte mer med den enkla garnbollen än med den dyra leksaken som hon fick av sin matte 😃.
Idag hänger garnbollen i ett gummisnöre i en dörrkarm och är en uppskattad leksak :)
Jag har en sån där laserpekare man kan köpa på djuraffären. Min kisse älskar den och jagar den tills hon blir helt utmattad! Det är en rutin varje kväll så sover hon gott på natten sen😉
Laban har aldrig tittat åt en katt leksak så jag följer tråden.
Ja brukar kasta ut go bitar som aktivering som han jagar/letar efter. Men när jag läste här så kom jag på att man kan lägga en godisbit i papper o knyckla i hopp. O de blev populärt.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Snören är en hit, annars älskar alla våra dom där "kickaroos" med kattmynta. Normalt struntar de i kattmynta, men de där leksakerna, oj, oj… De rullar runt med dom, dreglar på dom och somnar till slut med dom i famnen. :)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Tom toarulle bollar av folie är favoriter här hos mina 3..
#17 Den köpte jag för bara två veckor sen och den ena katten gick igång på den direkt och flög genom rummet men nu en vecka senare så är den inte alls intresserad :( Så har lagt undan den och kommer testa igen om en vecka ungefär… Sen köpte sedan Neko Flies kattspö http://www.supercat.se/kattleksaker/vippor-och-spon/neko-flies-kragonfly-spo.html och den är som tur är fortfarande oerhört populär. Även hos gamlingen :)