Vaktkatten! :)
Måste bara dela med mig om en händelse som inträffade igår.
Jag har fått hitta ett nytt hem till min underbart fina katt Disco. Hon bor hos en familj med 2 små barn i ett hus. Hon får numer komma ut lite (var helt innekatt innan och nu är hon ute i sele då hon är rätt rädd av sig och ovan).
Igår hade iaf deras yngsta son lyckats med att öppna en dörr och ta sig ut runt huset (alltså på framsidan av huset intill en väg då).
Det upptäcktes inte förrän en stund efter, och de flesta vet här att på 2 sekunder kan mycket hända när ett barn tar sikte efter någonting…
Föräldrarna fick panik. Såklart.
De är ute och letar efter pojken och Disco och hör ett jamande på andra sidan huset.
Där sitter min fina kise och vaktar över den lilla pojken.
Hon följde efter honom ut och hade inte lämnats hans sida.
Min katt är en väldigt intelligent katt i normala fall. Väldresserad.
Men att hon skulle följa med ett barn ut (som hon inte varit ett stort fan av innan) och vakta honom, det låter inte alls som henne.
Min lilla kloka katt.
Så stolt jag är. Det gör mig så varm i hjärtat!
Det gläder mig att jag hittat en bra familj för henne. Även om jag saknar henne galet mycket (det har trots allt varit hon som varit hos mig genom livets svåra vägar).
Mitt fina luddmonster, så duktig hon är! :)
Dagens ros till Disco🌺
Duktig kisse 👍🌺
https://jazzans.wordpress.com/
Många katter verkar koppla ihop att barn är en sorts kattungar som man måste ta hand om. Min gamla katt tyckte mycket om barn och hade alltid överseende med att de kunde vara lite klumpiga och oförsiktiga.
Men det Disco gjorde var ju helt klart något extra! En fantastisk katt!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Vilken duktig katt! Kul att du delade med dig av det här!
Härlig,t moder instinkt tror hon djur har den starkt för andra arter oxå.
Såg en film där en tiger dödade en babian mamma o sen tog hon hand om hennes unge.
Min tik har fullt upp när ja e i skogen med min kompis barn när de går åt olika håll vill hon putta in dem till flocken lixom. Har inte sett den tendensen hos min han katt.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.