Olyckor!
Har du någon gång varit med om en olycka med din katt? :(
Kommentera gärna och berätta!
Inte min katt då (som tur var) utan min granne backade över sin katt för några år sedan.. :'(
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Hankatten härhemma har blivit påkörd. Han fick ett fem centimeterstort sår på högra bakbenet och haltade lite första dagarna, men det läkte fint. Bilen körde långsamt, så han hade ju tur i oturen.
//Jessie
Igår skedde en olycka med min katt.
Balkongen var öppen och det blåste väldigt mycket ute, min katt skulle gå till balkongen och precis då så smällde balkong dörren till hårt och min katt fick smällen på sitt huvud. Jag såg inte när detta skedde utan jag hörde att min mamma skrek. Jag sprang till balkongen och där stod min katt, ståendes, helt stilla och jamade högt, hon kunde knappt gå, jag blev så himla rädd och började gråta :(
Nu mår hon bra och det är jag oerhört tacksam över!
Äldsta katten blev påkörd och en ungkatt blev tagen av ett rovdjur.
Olyckor som har hänt som inte slutade i död skulle vara att en katt förlorade svansen (dock grannen som ägde honom då, fick honom när de flyttade) i maskin, och inte så för längesedan så blev en katt instängd i över 3-4 dagar och var väldigt nära döden, oklart var hon lyckades bli instängd…
Har också haft fler "olyckor" med att katter blir instängda innan men det har bara varit 1-2 dagar och inte 3-4 så hälsorisken var inte samma…
Sår och diverse från revirtjafs kan ju också räknas som olyckor, händer inte ofta nu men var mycket för ca. 5 år sedan.
Bodde på landet med få grannar bland åkrar, ängar och skog!
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Min första katt strök sig mot tända stearinljus på bordet.. Det gjorde han inte om.. Klarade sig med lite svedd päls, tack och lov.
Min andra katt blev påbackad av grannens bil :(
Nuvarande katten har sen länge (hon är 17 år) ett jack i örat efter att ha råkat på någon annan katt i grannskapet, men utöver det har hon klarat sig fint…
Inte min, men en väninnas katt föll från ett fönster från sjunde våningen för ett tag sen :(
Har innekatter och som tur är har alla olyckor varit av väldigt lindrigt slag.
Klämda tassar, humle- och getingstick i tassar, instängda i garderober, gått på varm spis är vanliga exempel. Förr klämdes ett bengalhuvud i kylskåpsdörren nästan dagligen. Som tur är har han lärt sig att det är smartare att tigga mat på andra platser.
Ser påkörda katter nästan varje dag tyvärr. Håll katter inne, eller i koppel eller i inhägnader. Då slipper katterna möta folk som är trötta på dom och dom skyr inga medel för att bli av med dom. Slipper elaka ungar. Slipper dö plågsamma dödar på vägarna. Slipper få arga grannar när katten går in till dom.
Mina har aldrig varit med om något värre än att Pojken en gång var lite motvillig till att röra sig, lite slö helt enkelt, tog honom direkt till veterinär som konstaterade att han måste klämt svansroten, alternativt slagit i den. Så den var svullen och gjorde ont när han gick. Lite avsvällande medicin några dagar så var hsn ditt rätta jag igen
Vi tvingades avliva George efter han på något vänster bröt ryggen. :/ Vet inte helt hur det gick till.. fast å andra sidan gör det ingen skillnad oavsett om man vet eller inte när det kommer till olyckor.
Han hade ingen som helst motorik kvar i bakbenen och känseln var helt borta. Så det var snällast att låta honom slippa, speciellt då han var en som älskade att klättra.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Min ena katt blev en gång stucken av en geting eller något tror jag. Det är väl det närmsta till olycka vad jag kan komma på, men hon är en riktig jägarinna så allt som rör sig ska jagas, så där fick hon skylla sig själv lite.😮
En katt fick för sig att jaga en geting mest troligt så hela hennes tass svällde upp till mer än dubbla storleken.
När jag var ung och dum och inte lärt mig att sätta kastruller med vatten på plattorna så trampade en av katterna på en varm platta.
Det är väl det närmaste i olyckor som hänt under mina 7 år som kattägd. Så rätt så lugnt. (innekatter)
När jag praktiserade med en körande veterinär en gång så råkade veterinären backa över en katt på ett av ställena vi var, så vi fick gå ut och avliva den =(
Det var varmt så katten hade lagt sig bakom ett av hjulen i skuggan medans vi var inne i ladan och gjorde vårat jobb där…
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!