Kattmat
Hej! Det är såhär att jag vill försöka hitta något torrfoder som båda mina katter mår bra av. Har ingen erfarenhet av detta och undrar därför. Min ena är en långhårig hane och den andra är korthårig hona. Vet inte riktigt vilken mat som är den bästa och priset bryr jag mig inte så mycket om då det är bättre att de får vad de behöver i maten. Det kanske inte ens är så stor skillnad med att den ena är korthårig och den andra långhårig? Hanen är under 2 år och honan under ett år och endast innekatter. Båda är kastrerade. Även tips på blötmat mottages tacksamt!!:)
Jag skulle rekomendera Mjau/Bozita blötmat och om du vill ge torrfoder säger jag Applaws chicken… Men äter de ordentligt med blötmat skulle jag ge fri tillgång på det och torrfoder som godis..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Bra blötmat är t.ex. Mjau, Bozita, Applaws och Nature's Peak, Taste of the wild och säkert många fler 😃 Se bara till så det inte finns färgämnen, socker, salt, potatis eller spannmål i innehållsförteckningen så brukar det vara bra 🙂
http://animail.se/katt/kattmat?cat=1104&konsistens=213
Här är en bra lista!
Min personliga favorit bland torrfoder är Applaws chicken, bra ingredienser och väldigt prisvärt 🙂
http://animail.se/katt/kattmat?cat=1104&konsistens=214
Här är liknande lista för torrfoder, dock av min personliga åsikt är applaws det enda jag hade gett mina katter 🤪
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Ja jag borde nog testa applaws låter det ju som! :) Gav min långhåriga orijen six fish innan, då de i djuraffären sa att det skulle bara bättre för hans päls tydligen. och att han inte skulle fälla lika mycket (stora mängder) men märkte ingen skillnad direkt och den fick jag för mig att royal canins mat skulle vara jättebra och ett säkert kort (vilket jag ju insett nu i efterhand att den inte alls är) så tänkte att denna gången ska jag minsann fråga och höra mig för :)
#2 Applaws blötmat är väl kompleteringsfoder och inte helfoder?
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Petsonline.se säljer Applaws torrisar till bra pris..
Kattmat är minst sagt en djungel tycker jag, blir nästan helt yr i huvudet:)
Förstår det..
#2 Just det ja, men jag tycker alltid det är bra med att variera alla möjliga olika för variationens skull så har lite lätt att glömma att vissa ger bara en sort, whoops 😇
#0 Räkna då bort Applaws blötfoder om du endast vill köra på en sort 😃
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Acana rekommenderar jag.
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

#6 Nix.Inte alls en djungel.
Tänk så här. Katten var från början ett köttätande ökendjur med dåliga törstreflexer.
Vad ska man då mata den med?
Mat som innehåller kött inälvor ben och vatten.Svårare än så är det inte
Stolt ägare till tre La permer
Nej men det finns ju en hel del olika sorter med det innehållet :)

Ja visst finns de det.Men gör det enkelt och smart, köp svenskt så är den enkelt.
Stolt ägare till tre La permer
Tack snälla för hjälpen! Ska åka ut till djuraffären här imorgon och se vad de har och kolla runt lite! :)
Låter bra!
Vet inte var du bor, så det kan hända att du måste beställa torrfodret..
Mjau/Bozita säljs i djuraffärer, Granngården mm under namnet Bozita och i mataffärer under namnet Mjau - båda är i princip samma sak :)
Har en djurens värld affär i närheten, har endast kollat orijen och royal canin där innan, men de ser iallafall ut att ha en del där. Förhoppningsvis så har de det så jag slipper beställa! :) Tack snälla!
#15 Annars så är Animail väldigt bra, dom levererar till dörren.
Jag tipsar om petsonline.se billigre än Animail och bättre service :)