Leksakstips
Nu har sambon bytt jobb och jobbar heltid, jag pluggar på heltid och ska jobba i sommar. Det innebär att katterna sedan två veckor tillbaka är ensamma mycket mer, och jag märker att de behöver mer aktivitet på dagarna.
Jag behöver tips på leksaker som kan roa dem när de är ensamma. Smågrejer tex clips till brödpåsar går bort då barnet kan sätta det i halsen om han hittar dem. Allt som går att tugga sönder, dvs leksaksmöss, plastbollar med pinglor, tyg, garn, läder, fjädrar osv går bort då ena katten äter upp/tuggar sönder sånt.
Helst ska det inte enbart vara aktivitetsleksaker som ska innehålla torrfoder, Pojken smäller upp som en ballong om han får torrfoder…
Någon som har något förslag? Myntabollar och Boinkar har de..
Här hemma har vi en kattunnel från ikea som katterna älskar, speciellt hanen som gillar när man tar en penna och petar på tunneln så jagar han den tills han somnar nästan. Han kan leka med den själv också eller med vår andra katt då. Det är egentligen en barntunnel som heter BUSA men vår ena katt är så stor att han inte gillade att gå igenom vanliga kattunnlar. Dock kan det bli jobbigt på natten när katterna leker med det men det löser sig genom att man krymper den i förvaringsstorlek så kan katterna sova på den istället, då den blir som en liten mysig korg. Sen kan jag också rekommendera cat it senses speed circuit om ni inte redan har det. Det är en leksak som katterna kan leka själva med.

Papplådor! Världens bästa leksak ;)
Ah! Kattunnel! Det hade jag glömt! Vi hade en sån förr, men den fick inte plats i lägenheten så den kastades.
Tack för tipsen!!
Ja, åh kartonger är sååå kul!
Köp bollar som är till hundar, brukar finnas små versioner. Dessa bör de inte kunna tugga i sig. Har ni provat Kickeroo (http://www.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/kattleksaker_med_kattmynta/250783) Min katt älskar sin!