Vattenfontän
Jag ska köpa vattenfontän till mina katter och behöver tips på någon som är bra som kan rekommenderas? :)
Vill du ha plast eller keramik?
Spelar nog ingen roll :)
Jag fick denna som tips av uppfödaren och den är helt fantastisk!! Helrengöring en gång/v, fylla på kanske en extra gång under veckan (jag har två katter som dricker, annars behövs det nog inte) och byta filter var 3-4 vecka. Rymmer 3.8 liter. Är väldigt tyst! Katterna älskar den!
Lättrengjord dessutom.
Den finns som plast också man jag har rostfri, mycket väl investerade pengar! Har dock sett att zoo.se har haft slut ett tag, maila dem och hör om de får in igen för priset är oslagbart hos dem!
Länk: javascript:nicTemp();
Skulle jag köpa en ny idag skulle jag inte välja plast. Keramik eller rostfritt stål känns mer hållbart och fräscht.
Jag har den som #4 lagt upp länk till, den kan man få tag på Ebay för halva priset inkl frakt. Har köpt där själv, inga som helst problem, och helt suverän fontän. Enkel att rengöra, snygg, fräsch, katterna älskar den.
#7 jag håller med, skulle inte heller köpa plast. Det avsöndrar kemikalier, är inte så hygieniskt och folk säger att katterna kan få svarthaka av att dricka ur plastfontän o plastskålar.
#8 Yes, har en dam med svarthaka och jag vet inte om det är ett sammanträffande men det blev bättre efter att jag tog bort vattenfontänen av plast. Så nu planerar jag att köpa en ny.