God Morgon 31 aug 2007
God morgon Forumet!
Så - sista sommardagen *snyft* Solen visar sig svagt, och det är iaf inte så kallt och blåsigt som det varit senaste dagarna. Igår var jag tvungen att vistas utomhus rätt länge och jag var alldeles genomfrusen, trots att jag hade en tjock höstjacka på mig. Jag var alldeles stel och det värkte i hela kroppen igår kväll, kände mig nästan sjuk tack vare det.
Har bokat resa till Öland nu. Reser med ett annat lokalt bussbolag, som heter Silverlinjen, trafikerar Öland-Stockholm samt Öland Göteborg (och vv). Blir lite dyrare, men inte så farligt. Jag får ta tåget till Stockholm först, men själva resandet map antal byten etc blir det samma. Tur att man bor i Storstadsregion där det finns en del alternativa resesätt. Tycker synd om er andra som är beroende av Swebus Express och som inte kan hitta alternativ lika lätt eller alls. Dessutom eftersom jag betalar för katten på Silverlinjen så kommer jag att få ett eget säte bokat till henne. Verkligen bra, för då jag reste med Swebus Expr var det så knökfullt, speciellt på nerresan, att jag fick ha buren i knäet mest hela tiden. Speciellt sedan de behagade byta till en mindre buss halvvägs till Öland, och någon hade räknat så fel, att två personer faktiskt blev utan sittplats!!! Det var i det läget man ångrade att man varit så snabbatt byta mellan bussarna (eftersom det stackars äldre par som helt plötsligt fann sig utan sittplatser iom bytet, ist fick åka taxi till Kalmar på Swebus bekostnad. kommer inte ihåg, men det var nog drygt 15-20 mil kvar då).
Annars - inget särskilt som händer - vad jag vet.
Hörs
idag är sista jobbdagen sen är jag ledig i två dagar. Det är helt sjukt att jag ska bli helt slut efter tre dagars jobbande i sträck. på tre dagar har jag jobbat 33timmar och idag är det 10timmar till men det blir oftast att jag får jobba över.
sitter och äter frukost just nu men bussen går om 40 minuter… jag som hade tänkt att duscha också… jaja det får bli turbo :)
Godkväll får jag säga då :) Har bakat TE kakor idag. Blev ca 38 st på dubbel sats. Har börjat baka igen för ca ½ år sedan. Har inte gjort det på många många år nu. Blir ju billigare oxå.
Tass på er