Spåra katt?
Har länge funderat på att köpa någon form av spårsändare/gps till våra katter. Både för att kunna se vart de går när de är ute. Samt för att kunna hämta hem dem om de varit borta för länge. Googlat en heldel, men de jag hittar är gpser som är riktigt dyra, inget man vill ska komma bort, stöldbegärligt som kan utsätta katten för fara. Man behöver ha ett abonnemang, batteritiderna är urusla, de är ofta ganska stora. Vill ha något som inte är jättestort, utan abonnemang och i te kosta flera tusen. Viktigaste funktionen är att kunna hitta katten om man tycker de vart borta för länge. Hoppas på lite tips och erfarenheter. Har för mig att jag för ett tag sedan hittade som en liten bricka som man kunde lägga i diverse föremål för att sedan kunna hitta dessa. Men minns inte vart jag sett det eller om jag rent av bara minns fel.
Hör med närmaste jaktbutik, jägare har gps sändare på sina hundar..
Sätter en tass här. Har varit inne på samma sak tidigare, men gav upp iden av just den anledning att sändarna var för stora/dyra/kort räckvidd osv…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Smart-cat.se har lite pejlare, förstärkare till pejlare m.m