Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1983 ggr
Fridaaaa
1

Klösbräda för dörrkarm

Har ni tips på vart man kan köpa det?
Gärna som man kan sätta på vägg med. 

Kollat in zooplus och supercat redan. Inget som man måste skruva fast. Vore bra om man kan välja olika storlekar på dem och inga dyra priser.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaLj
3

Absolut bäst och billigast är billiga dörrmattor (5 kr på ikea sist jag var där) kan sättas runt dörrkarmar, på väggar runt stolpar, klippas till önskad storlek och form, lätta att sätta upp osv. 

Här hemma har jag en radda på dörrkarmen in till köket, en på stolpen i trappan och en på halvväggen i sovrummet. Katterna älskar dem.

Fridaaaa
0

#1 Har inte IKEA nära 😕 vet inget annat ställe som säljer det så billigt. Hur sätter du fast dem?

pernillaoscarsson
0

Sådan här du menar?

Fridaaaa
0

#3 Syns inget mer än text 😛

LinaLj
0

#2 Rusta, öb och liknande affärer brukar ha det. 

På trästolpen och dörrkarmen har jag häftat fast det med en sådan där häftmaskin. På väggen har satt fast det med småspik.

Fridaaaa
0

#5 Ja Ö&B har vi i stan 🙂 
Ok hmm…. Får se hur jag ska fästa det, som jag skrev i #0, ska kan/tänker jag inte spika/skruva fast. Får inte bli massa märken i väggen. Måste kunna ta bort lätt när man ska byta ut.

Fridaaaa
0

#6 Ja, såna 🙂

LinaLj
2

#7 Men allt man sätter upp måste ju på något sätt fästas i väggen. Enda alternativet är ju att ha något som står på golvet.

Fridaaaa
0

#9 De har ett stort klösträd men hon ger sig på vissa dörrkamar tyvärr, är därför jag ska sätta upp där.
Ja det vet jag om men man måste ju inte spika/skruva fast det för det 😉

LinaLj
0

Man kan ju prova att sätta fast det med mattejp om det är på träkarmar. Men i övrigt så finns det ju inte så många alternativ förutom häftstrift vilket jag tvivlar på att det skulle funka eller möjligtvis att surra fast det med snöre men vad fäster man då snöret i….

Fridaaaa
0

#11 Ja det är träkarmar 🙂
Ja det är det som är bekymret hur man ska sätta fast det på ett bra sätt.

jollycox
1

Har ni en dörr i dörrkarmen som ni vill kunna stänga?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fridaaaa
0

#13 Ja på ena då det är in till badrummet. Men den andra är det ingen dörr 🙂

jollycox
1

På den utan dörr kan ni ta tex en matta och vika runt och spänna fast med tvingar. Kanske inte så snyggt men en lösning iallafall.

Fridaaaa
0

Det blev bättre när jag skaffade feliway, samt skaffade en klösgrej som ligger ner, men bara Findus som använder den samt klösträdet, Fia vägrar hur jag än gör 😕

Men, nu har Findus börjat klösa lite på tapeten på morgonen i rummet bredvid sovrummet, för att han vill ut = inte OK! Frågan är hur jag ska få bort det? (kattlucka är inget alternativ pga liten hund och Findus tappar sina halsband i mellanåt, så sån med magnet fungerar inte).
Är enbart vid detta tillfälle numera han gör det.

jollycox
1

Det finns kattluckor som läser av id-chip.

Fridaaaa
0

#17 Jo jag vet det, men Findus har en tendens att slarva bort sina halsband ibland. Så är inte lönt. Samt måste ha godkännande av hyresvärd i så fall också.

Niiinah92
2

#18 fast ID-chip sitter ju inte i halsbandet utan det är ju det chippet man sätter i nacken, vanlig ID-märkning.

Fridaaaa
0

#19 Där jag kollade så satte man något i halsbandet? Så trodde det var det som syftades på? För är det jag hittat.

Oavsett har jag inte råd att köpa en just nu, och snart har vi fönstret öppet mycket på natten = inte lönt nu ändå. Ev till hösten sen möjligen.
(det undansparade är för ev. veterinärvård, vill jag inte ta till detta, eftersom det kostar en hel del).

Så får se till hösten sen, men behöver en lösning nu innan det blir tillräckligt varm så vi kan ha fönster öppet.