Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1491 ggr
Torreador
2

2 st katter bortskänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med risk att få ilska folk på mig för att jag "överger" mina katter så måste jag ändå göra detta. 

Mina två katter Vit och Svart (ja, det är en vit och en svart) måste tyvärr flytta till nytt hem p.g.a allergi. Det är två helt underbara katter, totalt olika varandra i både utseende och sätt. 

De är helsyskon och är 2,5 år gamla. Chipmärkta, vaccinerade, kastrerade och fullförsäkrade. En vit hona och en svart hane.

De har alltid varit innekatter men kan så klart vara ute också om man bor så till att det är lämpligt att låta dem gå ut.

Jag ger endast bort dem tillsammans!!! De är uppvuxna ihop och jag vill inte dela på dem. Vana vid barn och hundar. Fullständigt rumsrena och har aldrig gjort något utanför lådan. Har endast ätit blötmat med torrfoder bara 1 gång i veckan och är kanonfina i hull och päls samt aldrig varit sjuka eller dåliga i magen eller något.

Vill ni se bilder och läsa mer om dem så kan ni kolla här:

http://bondmoran.nu/?p=11422

Hör av er via mail om ni tror att ni har rätt hem till mina små kärlekar. 

bondmoran@bondmoran.nu

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Egycsaj15
2

Du har typ tre katter till. Hur kommer det sig att just de två du e allerGisk mot ?:)

annzoo
1

får man skänka bort katter här?

[Mustangcab]
1

# 2 Nej man får inte skänka bort katter här och har man någon till salu så lägger man det här

http://katter.ifokus.se/discussions/523354a68e0e747564000190-katter-till-salu-3?discussions-1

[Lilyz]
2

Av alla dina djur är det bara dessa två du/ni/nån är allergisk mot? Eller ska du skänka bort alla?

Torreador
1

Ok, jag visste inte man inte fick det, sorry! Hittade ingen annonstopic, kan admin flytta om den till rätt kategori?

Jag har tre innekatter men den tredje är inte min, det är dotterns och den ska flytta med henne när hon flyttar. De andra är utekatter (bor i lagårn) så det spelar ingen roll. 

De andra djuren är inga problem, det är bara katt som inte funkar :-(

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

catcult
6

Är det inte bäst att dottern tar med även dessa två katter när hon flyttar? Du kan ju betala för deras fortsatta uppehälle om hon skulle ha det knapert ekonomiskt.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

sagan
9

Lite konstigt att bara ge bort två av tre katter om det är på grund av allergi. Din dotters pojkvän lär ju reagera på den tredje katten lika väl när han är hemma hos er. Förstår dock inte att man väljer att göra sig av med katter som du påstår dig tycka så mycket om för att någon som kommer till en då och då är allerigisk. 🤔Men alla är vi väl olika!

Imasy
1

Låser denna tråd med hänvisning till denna tråd för annonser: 

http://katter.ifokus.se/discussions/523354a68e0e747564000190-katter-till-salu-3?discussions-1

Inlägget är låst för nya kommentarer