Sjuk?
Jag har en ganska gammal bondkatt som innekatt. Hon är någonstans mellan 9 och elva år. Hon kanske också vara lite äldre om man dömer utifrån hennes tänder.
Hursomhelst. I förrgår så bajsade hon på mattan, brevid lådan. Det har hon aldrig gjort förut, aldrig ens visat tillstymmelse till det beteendet.
Och sen efter det har hon inte bajsat alls. Hon har ätit massor som hon brukar, men inte bajsat. imorse såg jag henne sitta på lådan utan att det kom någon, Hon satt där ganska länge, 10 minuter utan att överdriva.
Så jag funderar på om hon kan vara förstoppad eller nått sånt?
Ringde vet nu på morgonen och de sa att jag skulle avvakta tills imorgon.
Vad tror ni?
Om det skulle vara så att hon behöver en operation eller liknande, klarar hon det då? Tänker på heller ålder.
Min katt är förmodligen bara förstoppad och jag har manisk börjat oroa mig för operation. Haha
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Det låter som förstoppning, men helt säker kan jag ju inte vara. Om hon inte har haft avföring ikväll tycker jag du kontaktar veterinär igen.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ja det ska jag absolut göra. Men om vi skulle utgå ifrån att det är en förstoppning, finns det något som jag kan ge henne här hemma som kanske underlättar precessen att få ut något? :-)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Ja det ska jag absolut göra. Men om vi skulle utgå ifrån att det är en förstoppning, finns det något som jag kan ge henne här hemma som kanske underlättar precessen att få ut något? :-)
Man kan ge katter Microlax som man köper på apotek. Man för in pipen i ändtarmen men inte hela innehållet som till en människa utan bara lite. Men rådfråga veterinären först.
/Maria
Experimentera inte på egen hand. Kolla med din veterinär.
Medarbetare Hittekatter iFokus