Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 883 ggr
[Linsenhejhej]
0

Katt och kanin?

Hur går en kattunge och en vuxen kanin ihop, blir dom vänner? Eller är kaninen ett jaktbyte för katten? Om kattungen går bra ihop med kaninen, går den bra ihop med kaninen när den blir vuxen också?

[Linsenhejhej]
0

Är det ingen som vet?

Signe-Jonna
0

Kanske du ska ställa frågan på kanin i fokus istället. Jag tror att de vet lite mer om detta.

alexis
0

Jag har kanin och tre katter! Och min kanin springer lös bland dem utan att nån av katterna ens reagerar. Du kan läsa ett dagboksinlägg om min kanin på min sida. Men sen är min kanin en riktig tuffing och mina katter vuxna. Alla djur är ju individer så man kan varken säga att det går eller inte går men hos mig gör det det i alla fall!

[sweetestperfection]
0

Jag har en katt och kanin och jag låter kaninen springa lös på golvet som den vill. Katten bryr sig oftast inte, han tycker att kaninen kan vara lite "pinsam" och ignorera honom. Ibland får katten tokryck och jagar min kanin, men det är bara korta bitar och bara på lek. De motionerar varandra i alla fall. Ibland tassar min katt till kaninen, men det brukar bara vara om kaninen nosar på hans svans eller om den är på min katts "saker" (sovkorgen, soffan, mig osv). Hehe.

Blev kanske lite långt och krångligt. Men hursom, min erfarenhet är att det funkar bra. Men min katt vågar iofs inte ens fånga möss inomhus för att han tror att det kan vara mina husdjur, haha.
Du får hålla koll i början. Min första kanin jagade mina föräldrars katt, så där blev det tvärsom. Men jag tror iaf att de har lite sällskap av varandra, även om de inte är samma art. :)

Hoppas att de löser sig :)

Pia
0

Mer om samma sak i Katt + kanin

[Linsenhejhej]
0

Tack för svar! :) Det verkar gå bra att ha både katt och kanin..