hjälp..
Igår så hämtade jag hem en katthona på 6månader, hon är väldigt social och go trots att de bara är hennes andra dag här, tycker nästan inte det märks att hon är i ett nytt hem, det känns nästan som att hon varit med oss hela livet och jag får intrycket utav att hon känner sig trygg med oss.
Men vi har stött på ett problem, de är så att hon kryper under vår soffa och lägger sig där under för att sova, sen kommer hon inte ut, hon ligger där under och jamar i vild förtvivlan tills jag kommer och lyfter på soffan och då spatserar hon ut som ingenting och purrar å har sig, soffan är för övrigt väldigt stor och tung, de börjar bli utmattande att gå och lyfta på den hela tiden. Har fått göra detta tre gånger idag hittills och nu ligger hon där under igen och skriker och jamar.. Tanken har slagit mig, att kommer hon under borde hon väl även komma ut?
så min fråga är - ska jag låta hon ligga där under tills hon kommer på hur hon tar sig ut eller ska jag hjälpa henne?
Är lite hjärtskärande och höra hur hon ligger där under och jamar..
Vad tycker ni? Vad ska jag göra?..

Skruva bort benen på soffan.
Stolt ägare till tre La permer
Smaaart!! tack för tipset haha!… att man inte kom på en så simpel idé själv.. :P
mina kattungar kryper alltid in i soffan underifrån så jag skruvar bort benen. annars kanske du kan pula in lite filtar mm där men dem river hon väl bort.
precis att pula dit filtar och kuddar var min första tanke, eller att bygga upp en list runt, men har skruvat lös benen nu iallafall så nu kommer hon inte under… :)