Kattunge problem
Hej, har ett problem min katt lägger alla kläder o mattan o allt i kattlådan vad göra? Tacksam för svar
Har du tillräckligt med sand i kattlådan? Tänkte om katten kanske vill ha mer sand att gräva i..
Annars är det väl bara att plocka undan alla kläder och hänga upp så att katten inte kommer åt och bära dom till kattlådan?
Mvh Linn
Han kanske ogillar sanden du har i lådan. Har du provat att byta sort?
Okej, tack!! Ja, han har ner grejerna, och han häntar typ sina lensaker, mina smycken, tofflor, klättrar upp och lägger handukar i kattlådan osv..
#3 Det kan vara så att det är en grej han gör nu men att det går över när han blir lite äldre. Men det är svårt att låta bli att skratta åt det, även om det säkert är väldigt jobbigt för dig, låter rätt gulligt :) En vän till mig har en katt som drar/släpar det den kan till vattenskålen och dränker det..
Mvh Linn
TS får väl acceptera att kattungen har denna egenhet och gilla läget. Så snart det kommer in en levande varelse till i ett hem blir inget som det var förut. Det spelar ingen roll om det är en katt, hund eller ett barn.
Va? Haha vad menar du?? #5
#6 Jag menar precis det som jag skrivit. Om du inte förstår det så får du förtydliga dig så ska jag försöka förklara bättre.
Haha men mormor har sovit över här några dagar, har int sätt henne på länge och det blir inte bättre om det så?
#8 Menar du att han har släpat ner mormor i kattlådan också?
Mina lägger gärna leksaker i kattlådan, ingen aning varför…
:D
TS:
Jag tror att #5 menade att det bara är att acceptera kattens beteende och inte försöka ändra på det.
Men som #1 föreslår, plocka undan sakerna. Du får ändra ditt beteende istället, och vara noga med lägga undan smycken osv så det ej hamnar i kattlådan. =)
Å nej, Mormor nergrävd i kattlådan också!? Då måste du ringa brandkåren!
😃😉