Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1012 ggr
Kankido
0

Söker hankatt

Hej!
Jag och min familj söker en kattkompis till våran katt då vår förra katt blev allvarligt sjuk och var tvungen att avlivas vid bara 7 månaders ålder…
Han fick allvarliga problem med tarmen som gjorde att han inte kunde få i sig något utan att spy upp det. Smådjurskliniken gav oss bra mat för magen och massa mediciner men inget hjälpte och när vi sedan gick till en annan veterinär så var det redan försent.
En stor del av tarmen var stenhård och helt förstörd, så det vara inget som kunde göras…
Men efter att vi avlivat honom har våran andra katt blivit ensam igen då hans förra kattkompis också fick avlivas men p.g.a att hon hade fel på njurarna.

Så nu är han för andra gången ensam igen och han tycker verkligen inte om det. Han söker uppmärksamhet hela tiden och vill ha någon att busa med.

Vi söker en hankatt, helst kattunge men färg och ras spelar ingen roll men priset ska helst inte vara allt för högt.

Katten kommer att bo inne då vi bor mitt i stan, men vi har en stor lägenhet med mycket utrymme att springa runt på och dom har även möjlighet att sitta ute på balkongen med sele på!

Vi bor i Norrköping så har du en kattunge är det bäst om du bor i närheten då vi inte har någon bil men buss eller pendel går alltid att ta.

Har du katten vi söker? skicka gärna ett sms till 0704791814 då jag går i skolan mycket eller skicka ett mejl till jennifer-majs-johansson@hotmail.se så svarar jag så fort jag kan!

/jennifer

Jessicahagstrom94
2

Har ni kollat på något katthem? tar man en katt därifrån gör man ju en god gärning. :)

Undrar även om ni inte har möjlighet att näta in er balkong? roligare för katterna om dom kan sitta där ute själva när dom känner för det. :)

Kankido
0

Vi har kollat mycket på olika katthem men det är svårt att hitta någon som passar tyvärr :/

Önskade att vi kunde näta in balkongen då vi hade det i förra lägenheten och katterna älskade det :), men nu delar vi balkong med grannen och tror inte han skulle uppskatta om vi började sätta upp nät…

Jessicahagstrom94
0

#2 Jaha okej, vad tråkigt :/ 

Även tråkigt med balkongen men då är det ju förstås förståeligt.

Rumblebee
0

Hoppas att ni hittar en passande kattkompis snart. Vad galler balkongen, hur ser den ut? Tankte om det ar en avlang balkong sa kanske ni kan nata av halva delen av balkongen. Ni kan ju alltid fraga grannen.

Wellcraft
0

Fiahemmet brukar väl ha bra katter?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Kankido
0

Det är ju tyvärr så att balkongen sträcker sig hela vägen mellan 4 st lägenheter, och vi kan inte näta in bara vårat ställe då vi bara kommer hem genom balkongen… 

Vi har kollat på fiahemmet men hittade ingen som passade tyvärr, men man får ha tålamod :) nångång hittar vi nån!