Vilken tvål?
Våran lilla ragdollkisse älskar konstigt nog vatten😛
Det är ju lite bra, eftersom han precis råkat hoppa i toaletten..
Och nu till rubriken, Vilket schampo/Tvål ska man använda? Funkar bebisschampo? Eller kanske gnagarschampo?
animal power <3
Skulle använd gnagarschampo då dessa har päls.
Använd ett riktigt katt shampoo
grönsåpa funkar jättebra på korthåriga hundar. Kanske katter också?
En naturlig produkt i alla fall.
EDIT: såg att det var ragdoll nu. Då kanske det inte funkar…har ingen erfarenhet av lång päls.
I brist på annat så har jag kört med parfymfri Lactacyd de få gånger katterna behövt ett bad. Har fungerat utmärkt :)
#3 Han är korsning, så han är inte långhår:)
animal power <3
Det beror ju lite på varför du vill ha ett schampo till katten?
Är det på grund av fet / illa luktande päls eller hud/pälsproblem går till en veterinär och köp ett riktig där.
Vill du bara ha nåt för att katten gillar att bada och blir tvättat då köp ett i djuraffär eller köp babyschampo på apoteket.
# 6 Därför att katten har hoppat i toalettstolen står det in första inlägget.
Då är han inte ragdoll heller för att vara korrekt då deras päls är lite mer speciell.
Tack för alla svar!
Vi har fyra marsvin som vi har gnagarshampo och baby shampo till, vi testade babyshampot och det funkade jättebra.
#8 Som jag skrev i nr #5 han är inte långhåt, han är korsning mellan bondkatt/huskatt.
animal power <3
Bondkatt och huskatt är samma sak ;).
#10 Hehe, ingen mästare på kattraser🤪
animal power <3
Nä men bara så du vet :) huskatter är katter utan stamtavla och kan se ut hur dom helst och går även under namnet bondkatter även om det ordet inte används lika ofta idag :)
Jag brukar använda ett oparfymerat barnschampo från änglamark till mina långhåriga grabbar. Det har alltid funkar utmärkt, men jag är ju noga med att tvätta bort det ordentligt :)