Konstig sårskada
allergi? svarthaka?
vad äter katter för foder? (har du tex bytt nyligt) har du plastskålar?

Skabb?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Han äter Applaws foder och har gjort det länge. Äter inte från plastskålar alls. Han är också en innekatt ska jag tillägga
Kliar han där?
Ja han kliar ofta där, inte överdrivet men mer än vanligt. Tycker även att han slickar sig mer än vanligt. Men kommer ju inte åt att slicka sig där under
#5 Det låter som allergi, vilken Applaws får han? Och får han något annat?
Det bästa är ju såklart ett veterinärbesök. 🙂

Okej. kliar sig och slickar sig.. då skall du låta undersöka det hos veterinär.
Kan vara lite utav varje.. från skabb till allergi och diabetes.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Applaws kyckling. Han äter även då och då bötmat från Ica, sån i påse med sås.
#8 Okej. Jag har själv en katt med fiskallergi (inte helt ovanligt) och hon reagerar direkt hon får i sig ex lite blötmat som innehåller fisk. Hon får då eksem som kliar. Men det kan ju även bero på annat så jag tycker du ska boka en veterinärtid för säkerhetsskull för att utesluta annan sjukdom.
Ja ska boka tid till veterinär efter helgen. Men ville bara kolla om någon av er kunde veta lite vad det var..
#3 om man ska utesluta allergi helt är det nog veterinärfoder i ca 8 veckor. En av mina katter reagerar på hundens förra blötmat… det blev sår under hakan. Om katten ätit applaws ett tag skulle jag ta bort blötmaten helt och enbart ge applaws. Det kan vara någon i blötmaten men kan även vara något i torrmaten.
har katten andra sår? tex små prickar runt ögon/öron/mun? eller hårlös vid tinningarna?