Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1966 ggr
-Matilda-
0

Hudförändring kring sår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa! Jag har en katt på 1,5 år. Han är väldigt full i bus och aldrig still. För några veckor sen upptäckte jag en knöl vid ungefär "armhålan" vid vänster fram ben. Tittade och såg bara en liten bula och tänkte inte mer på det. Nu upptäckte jag dock att det är som ett sår och huden runt omkring är konstig och har nästan som svarta prickar i och känns nästan som en blåsa runt allt detta. Ganska svårt att förklara. Någon som möjligtvis vet vad detta kan vara? Bifogar bild för att förtydliga. Tacksam för svar :)

Ylwiz
0

Skav mot sadeljorden?? :o

Ylwiz
0

Hahah, lästa inte i början, trodde faktiskt det var en häst x] hihi

Starfall
0

Hm, ser ut som en varböld. Hur mår katten i övrigt? Har den feber? Äter/dricker den som den ska? Om katten är pigg i övrigt hade jag avvaktat till måndag och kontaktat veterinären så fort de öppnar på morgonen. Vore nog bra om katten blev undersökt. Kanske behöver katten sövas ned för att få såret rengjort. Lycka till, hoppas det löser sig för katten!

-Matilda-
0

I övrigt är han som vanligt tycker jag, så jag får ta och ringa veterinären på måndag och hoppas han inte behöver sövas för något iallafall :( Tack så jätte mycket för svar :)