Torkel & Torsten
Nu är det på tiden att jag gör en liten presentation om Bröderna Bus. Samt berätta deras lilla historia om hur de kom till mig.
Börjar med historien, ca 3,5 månad sen
Allt började med att mormor frågade mig om jag kände någon som skulle vilja ha två kattungar och jag sa att jag tyvärr inte visste några.
Så berättade hon om en väninna som hade räddat två kattungar från sin alkoholistgranne. Han hade tydligen gjort sig av med alla kattungar men dessa två + mamman hade lyckats rymt.Mamman fann hon ej men två kissar på bara några veckor hitta hon och tog med sig dem hem.
Hon gav dem mat och husrum i flera veckor, trots att hon är jätteallergisk och fattig. (hon hade knappt mat att äta för dagen till sig själv) men ändå gjorde hon allt för dessa två små raringar.
Så efter att mormor berättat klart så tog fram min telefon och ringde min sambo "Hej, vill du ha två små kattpojkar?"
tillbaka får jag ett "JAAA!"
Min sambo älskar verkligen katter, medans jag är mer en hundmänniska😉
Så vart det bestämmt. Jag och mormor åkte till väninnan och skulle hämta pojkarna.
Möts av en kille som är väldigt frammåt och som promt skulle sitta på axeln.
Sedan skulle jag hämta den andra, han var så rädd och osäker.Fräste och hade sig. Ja ujujuj va han va farlig ;)
In med dem sen i transportburen efter att fått säga hejdå till den snälla tanten.
Jag gav henne pengar som tack, var dock inte så mycket som jag velat ge, men just då hade jag själv inte så mycket. hon fick iaf 400:- och hon blev så glad och sa "åååh nu ska jag åka iväg till ica och köpa mat"
stackars tant 😕
I bilen hem ca 16 mil, så vart det en del jammanden och klösning men sen sov det ca 5-6mil.
väl hemma så var ena så nyfiken och skulle undersöka allt!
Den skygge satt kvar i buren. Nån timme senare så var även han ute och utforska.
Den modige hade redan då gått och lagt sig i mitt knä för att sova ^^
Nu ca 3.5 månad senare så mår de jättebra och har växt till sig. Den Modige heter Torkel och den Skygge heter Torsten. Bild och deras personligheter kommer sen 😛
Snart ska de kastreras o allt, inbokat den 6e, då blir det även vacc och chip.
Att vi vänta såpass länge var pga att Torsten var så skygg och vi ville jobba på detta så han skulle bli mer trygg med oss innan han skulle bli tvingad in i en transportbur igen m.m.
De har inte visat några tecken på konstigheter eller sjukdom :)
Men nu kommer deras presentationer 😃
// Stephanie och hårbollarna 
Här kommer Torkel!
Han är en livlig liten filur som ställer till med hyss hela tiden
Han är överallt, från hatthylla till bord och fönsterbräde (förbjudna zoner)
Men han gillar även att mysa i soffan.
Han går alltid o piper efter mig, han har inte riktigt lärt sig att jama ordentligt.
När han först kom hem till oss så var han först ut att undersöka allt och leka med allt och äta, sen var han trött efter upptäcksfärden så då var det dags att sova i mattes knä.
Han är väldigt närgången och vill jämt gosa, skulle butta undan honom som kommer han krypandes tillbaka ;P
han gör ju som sagt mycket bus, men vi har fått en hel del pli på dem båda genom att när de gör något som det inte får så lägger vi dem ner på sidan och där får de ligga en stund.'
Det tog ett tag i början innan de lärde sig, de stack flera gånger men till slut fatta de vinken. Min sambo sa först att det aldrig skulle gå eftersom de är envisa katter, meeen jag är envisare 😉
Fortfarande gör Torkel en massa hyss och han vet när han gjort fel för då ställer han sig och kollar om jag ser honom, och börjar jag gå mot dem så går han antingen till "fyplatsen" eller lägger sig på sidan direkt. Duktigt!
Han är ganska smal, fast han äter mycket, men jag tycker ändå att han har typiska tonårsformen.
Han gillar även att vara på balkongen, så den ska vi kattsäkra ;) för han älskar att leka i snön *.*
O så har vi Torsten!
Han var extremt skygg i början, smög överallt, sprang och gömde sig så fort man rörde ett finger.
Nu idag är han betydligt mer tillgiven, men ändå skygg. När det t,ex knackar på dörren eller de plingar så springer han och gömmer sig, tillskillnad från Torkel som springer dit direkt.
Dammsugaren är läskig,likaså balkongen. Även konstiga dofter. luktar man konstigt om händerna (te.x apelsin) då försöker han slå till en innan han sticker 😂
Han älskar dock att ligga under filtar och även att snutta på min favvofilt som jag fick av mormor 😡
Han är större än Torkel, och fluffigare 😍
Han är även en fotobombare! ska visa er några bilder sen som han bombar sönder med konstiga miner!'
Han är mest gosig när man vaknat och sent på kvällen.
Han har även en favvomus som är hans. Har han den i mun så går han runt och morrar och fräser, ibland framför Torkel och ibland för sig själv. Knäppgök 🤔
Meeeen, vilka tjusiga pojkar!! 😍
Vilken solskenshistoria :) jättefina pojkar!
Gud så gulligt, så fint att de fått ett kärleksfullt hem tillsammans
åh så fina dom är! vilken fin historia :)