Katt som spyr..?
Hej!
Min lilla ögonsten mår illa :(
Han har spytt 3 gånger, en gång i morse och två gånger nu under kvällen..
Bör jag vara orolig? :/ Han har käkat mycket på växter förut, men det har han (vad jag vet) slutat med då jag inte sett honom bland blommorna eller nya ''tugg'' på blommorna.
Har även kollat upp så att jag inte har några giftiga blommor.
Han äter Mjaus blötmat.
Ska vi avvakta eller bör vi ringa vet och åka in? :/
Nja, jag hade avvaktat. Det säger nog vet. med.
Om han inte är jätte hängig förstås
Hängig är han väl inte, lite slö, men det är svårt att säga om det beror på just det eller om det bara är ''den tiden på dygnet'' som han är lite segare.
Han har spytt en gång till, finns det något man kan ge som lindrar magen?
Vad är det han spyr upp? Hår, mat?
Så länge han mår bra i övrigt är det nog ingen större fara, dock bör han få i sig bra med vätska.
Annars kan man alltid ringa och fråga en veterinär, tex Agrias telefonveterinär!
Det är så hemskt när de mår dåligt 😕
Halvsmält mat ungefär.. Mat +lite brun gegga.
Ja man lider ju med dom 😕
Mask kanske? Då brukar det komma upp halvsmällt mat. Iaf för mina katter.
Han är nyligen avmaskad :)
Jag får avvakta och se! Tack för tipsen :)
#5 Okej, finns det någon möjlighet att han ätit något olämpligt?
Har han druckit något eller går det att få honom att göra det?
Om han kan dricka utan att få upp det skulle jag bara haft lite extra koll så inte allmäntillståndet förvärras.
Mina katter började spy när jag bytte till Mjau. Jag ska bytta tillbaka till Bozita själv. Jag frågade veterinären när jag var hos dem att få Brorsans andra grundvaccinering och hon sa att katter gör så ibland. Jag undrade vilken typ av mat hon rekommenderade och hon sa att hon visste inte men kanske Royal Canin. Hon var helt ointresserad och gick utan att säga hejdå eller titta på mig ens. Plötsligt var jag bara vid kassan och intyget var framför mig. Det var ganska irriterande men jag antar om det hade varit allvarligt skulle hon ha sagt nåt.
I alla fall, de kräktes inte med Bozita men gör det med Mjau, så jag ska se om det försätter efter jag har bytte tillbaka.
De har alltid ätit Mjau, aldrig reagerat som nu, de andra mår bra, Zingo har spytt inatt + imorse, inge mer nu dock.
Jaha okej. Det är synd att mina började kräkas från mjau. Jag provar tetra istället för burk nu men jag kommer fortfarande byta till Bozita ändå. Lycka till!