Fick världens chock
Mina två stödisar har nu bott hos mig sedan i lördags och är hur underbara som helst. Båda är riktigt gosmonster om än på lite annorlunda sätt. Men i kväll skrämde Sultan livet ur mig.
Jag hade varit i köket och pysslat och ska gå in och sätta mig i soffan. Där ser jag sultan som ligger på rygg med alla fyra benen stretandes åt alla håll och kanter, tungan hänger en bit ut och ögonen är halvöppna. Han såg helt död ut. Inte hjälpte det att jag hittade min förra katt död i den soffan i somras.
Jag sprang fram och la handen på magen på Sultan som blev livrädd och flög upp ur soffan och satte av upp på andra våningen. Förmodligen hade han bara slumrat till lite när han höll på att tvätta magen 😞. Nåja nu är jag vaken och pigg i alla fall…
Oj, förstår att du blev rädd! Nu är både du och Sultan ordentligt vakna i alla fall!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag akn se det framför mig😂
Även jag har oroligt väckt upp sovande katter "från de döda" några gånger! Att hitta sin katt död är ju varje kattägares skräck, och har man som du varit med om det på riktigt en gång förstår jag att oron finns där ännu mer.
Sajtvärd Katter iFokus
Men hu. Du måste ha fått upp pulsen i alla fall.
Ja, jag har också väkt katter som sovit så hårt att jag trott att de varit döda. Allra helst när jag ropat på dem 4-5 ggr innan och ingen rörelse från dem, då blev jag rädd också!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!