Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 568 ggr
KnasigaEllinor
0

Katt som spyr

Hej! Min gamla katt har nu gått och spytt en gång igår och en gång idag, inte hårbollar utan mat.

Han hade ätit strax innan, utöver det är han pigg gosig och lekfull.

i somras hade han besvär där han spydde en del, veterinären sa åt oss att ge honom pepcid för de misstänkte typ magkatarr eller nåt sånt. och det hjälpte.

ska jag avvakta och se om han spyr mer, testa och ge honom pepcid tabletter igen, eller ringa veterinär och fråga om jag ska ge tabletterna igen?

vet ju att pepcid och såna mediciner är ju väldigt snälla och inte så farliga att ge "i onödan" så tänkte om han fått lite bråkig mage igen kanske man bara kan testa tabletterna igen, har ju kvar från i somras.

OberonsMatte
0

Katter kräks oftare än människor och av alla möjliga orsaker. Är det en mat-kräkning per dag under ett par dagar (men katten för övrigt beter sig precis som vanligt) skulle jag inte göra annat än notera det i minnet ifall det skulle dyka upp fler "symtom" eller bli värre.

Sajtvärd Katter iFokus

KnasigaEllinor
0

ok då väntar jag :) är van vid att han spyr "lite då och då" men har inte varit mer än hårbollar senaste tiden.

Tack för hjälpen :)

OberonsMatte
0

#2 Att han kräkts nu kan också bero på en hårboll, men att den ligger kvar och skvalpar och irriterar i magsäcken.

Sajtvärd Katter iFokus