sibiriskkatt, allergifri?
Har hört att sibiriska katter ska vara lättare för de som har allergi, någon som vet något om det? Någon som har erfarenhet av just sibiriska katter, allergi ?:)
Tass
Det är många som tål, men inte alla. Jag har sålt till flera allergiker och de har inte haft problem. Vet många uppfödare som själva är allergiker. Viktigt är att testa hur det är för just dig, kan skilja mellan katter oxå.
Skulle ju vara perfekt att pröva ha en, men det är väl inte så många uppfödare som går med på det dock.. :/ Någon som vet var jag kan hitta en uppfödare? Helst i Västerbotten, Norrbotten=)
kolla testhem - de ger möjlighet att träffa och testa om man tål katterna
Signeringen.se fråga uppfödare om att få fylla ett örngott med päls så kan du testa hemma oxå.
Mejlade själv dessa testhemsförmedlarna för veckor sen, men fortfarande inte fått något svar. Känns trist, särskilt när jag har telefonfobi.
Jaja. Min kärlek för katter är större än att låta chansen till att kanske ha en katt gå till spillo, så jag får ringa nästa vecka…
Maila direkt till uppfödarna. Jag har inte testhem eftersom det finns andra djur hemma, men om inga andra allergier finns tar jag emot besök och päls har jag massor över :)
Problemet är att uppfödarna jag hittat som är närmast bor minst 5-7 mil bort och jag har en svår depression just nu som gör att jag verkligen inte orkar ta mig så långt bort.
Såklart, får jag inte tag i någon förmedlare så mailar/ringer jag en uppfödare. Hade bara varit lättare för hälsan om det fanns ett testhem i min stad. :)
Har du andra allergier? Annars kan jag ju skicka lite päls om du vill :)
Det vore jättesnällt! :)
Har skickat ett PM.

Jag är allergisk mot katter och har delat hotellrum med en sibbe.Det var ingen höjdare utan jag blev dålig.
Stolt ägare till tre La permer