Köpes: Katt
Hejsan! Jag söker katt AKUT! Julklapp till min mormor. Hon har haft katt hela sitt liv. Minst ½ år gammal. Någon? Västerås/Surahammar/Ramnäs/Virsbo
Hane/Hona spelar ingen roll!
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
Utan att låta otrevlig så är djur inga bra julklappar… Framförallt inte när det är en akutjulklapp… Om din mormor vill ha en ny katt tycker jag att hon ska få välja en själv. Sorry om det inte var svaret du ville ha… Men kan inte låta bli att kommentera. Tycker inte du ska köpa en katt helt enkelt.

Om du vill ge din mormor en katt i julklapp så har jag ett förslag.
Erbjud dig att köra din mormor till närmsta katthem och se om de har någon där som kan passa.
Men då ska din mormor självklart vilja ha katt och kunna ta hand om en katt.
Stolt ägare till tre La permer
Kanske kan du köpa något fint åt katten som kommer sen? Och kanske skriva på ett vackert kort att du betalar för en katt när hon har hittat en hon tycker om?
Tycker att du fick två bra tips här!
Om din mormor vill ha en katt (och du då vet detta med säkerhet); köp en kattmatskåloch kattleksak och ge henne på julafton, samt ettlöfte om ettbesök på ett katthem där hon poch personalen kan hitta den katt som passar henne bäst.
Jag har en idee! Laga ett jätte snyggt kort med katt bild och allt skriv att hon har äran att få välja katten av sitt liv på ett katthem t.ex.;) Ge henne samtidigt tillbehör som skål, leksaker och lite mat. :D Tro mig det funkar :D Bäst av allt är att hon själv får bli kär i en katt :)
Okej. Nu är det såhär. Min morfar har gått bort för lite mer en än månad sedan. Mormor är mer än 70 år. Har ingen dator och har en tegelsten som mobil, så hon kan inte gå ut på internet…..
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
Varför inte besöka ett katthem då? Isf tycker jag Monicas förslag låter ännu bättre, där finns det alltid flera katter att välja på :)
Det enda som krävs för att titta på katterna där är att man har ringt till katthemmet innan och kommit överens om när man ska komma.. (Jag lovar - inget katthem kräver att man ska ha internett för att adoptera en eller flera katter)
Oavsett så är det som jag (och jag tror de andra också menar) är att det är din mormor som ska välja katten - personkemin mellan ägare och djur måste stämma om det ska bli bra…
Precis som #7 säger är det; din mormor måste välja en katt som hon passar med och den som har hand om katten och känner katten måste träffa din mormor för att veta om hon och katten passar ihop.
Ta kontakt med ett katthem som du tycker verkar bra, berätta om din mormor och fråga om ni kan få hälsa på om din mormor vill.
Jag vet inte hur mycket kattvan kattmänniska du är, men alla katter är väldigt olika, har olika behov och olika sätt. Det är bäst både för katten och din mormor om det är de två som får bestämma om de hör ihop.
Med enkla medel kan du göra det här till en fantastisk jul för din mormor även om du inte har en katt att sätta i hennes famn direkt på julafton…