Hoppade i toan!
Min lilla bengaltös hoppade i toan igår
Locket var visst inte på 
Hon blev upplockad direkt, och åkte rätt in i duschkabinen så nu har vi en nyduschad liten katt hemma 
Jag tror hon var rätt skärrad efter händelsen, smågnydde sen där hon låg i handduken och torkades torrt och gick till sin bur och tvättade sig länge efteråt… Nu blänger hon snett när hon tittar på toastolen och går runt den. Hoppas hon låter den vara framöver 
Ja, det där är en klassiker som händer de flesta nyblivna kattägare innan de fått in automatiken att alltid stänga locket! 
Sajtvärd Katter iFokus
här går de inte ha toalocket uppfälld om man inte sitter på toan då de alltid är någon bengal som vill åt vattnet
Haha det hände en av våra katter i början också. Hon var inte nöjd. Speciellt inte när vi då badade henne efter. Nu är vi noga med locket. :P
Haha så det händer faktiskt?! xD jag har ALLTID varit nogrann med att stänga locket.. Många som tycker jag är löjlig .. "inte hoppar dom ner där inte".. haha. Där ser man.
Nu stänger jag locket på ren automatik och det gör de andra boende här också men jag har en hane som är väldigt nyfiken. Är han med så stället han sig alltid på bakbenen och tittar ner i toaletten för att se vad man gjort. Han är dock livrädd för spolningen och springer så långt han kan när man spolar… Har dock aldrig haft en katt i toaletten nån gång. :-)
Haha.. Min yngrekatt har också varit nära på att komma i toan, min äldre har aldrig varit intresserad utav badrummet och hatar dem nu efter att vi var tvungen att duscha henne.. iallafall yngligen gillar att vara med överallt så han var med någon gång då jag var på toan och han var borta vid badkaren helt plötsligt hoppar han upp bakom rumpan på mig haha tur att man har snabba reflexer.
Det var sista gången man hade öppen dörr vid toalettbesök här hemma..
lovisa
Haha har med haft båda katterna i toan ;) Dom brukar hoppa upp på locket och ska bli klappade om man står vid spegeln ;)…
Den som blir mest skärrad är Norska skogkatten då hon är en liten prinsessa och fin i kanten, så bada i toan är väl hennes största fasa
*GUUUD SÅ VIDRIGT! MIN FINA FINA PÄLS!!!!* ser hon ut att tänka
Hehe, tror att min Bastian har lyckats falla i toaletten två gånger. Båda gångerna var sambons fel eftersom han slarvar lite med att sätta ner locket.
Tack och lov så har han slutat att inspektera toaletten. För ännu idag vill ju sambon glömma bort att sätta ner locket.
Vet inte hur många gånger Nelson eller Nisse spolat åt mig när jag suttit på toaletten ;)
Min kisse hoppar upp på toan så fort man lyfter på locket så det gäller att vara snabbt. Oftast så hinner hon parera men ibland halkar hon och då får hon bada :P
Har faktiskt aldrig haft en katt som hoppat ned i toastolen förut, fast vi har alltid locked nedfällt så dom får aldrig chansen heller
Däremot har vi haft en som trillade ned i badkaret när det var vatten i… kraken flög som skjuten ur en kanon ut ur badrummet.
11 # Usch o fy på tal om katter som trillar ner i badkaret.
När jag bodde hemm så låg jag och o njöt i ett varmt bad när ena katten kom hoppandes ner i karet (som var van vid att dricka vatten där från en liten stråle) självklart fick hon panik och det ende fästet hon fick var på min mage..AJAJAJAJJ, inga dåliga rivsår jag fick :( Ryser en idag när jag tänker på de
Jag har fått den vanan att jag inte stänger dörren när jag går på toa (om jag inte har gäster såklart). så när Rufus var liten så skulle han göra mig sällskap inne på toan, precis som än idag. När jag precis skulle stänga locket och spola, vem ramlar inte i bland mitt kiss? Jo RUFUS
Locket åkte igen och det plaskade och sprattlade där inne, jag lyfte av locket fortare än kvickt. tur att jag inte hann trycka på spolknappen. Så det var ju bara att köra in honom i duschen med schampoo och hela faderallan.
Gissa vad som händer sen när jag ska torka honom då? Jo den lille rackaren söker skydd i KATTLÅDAN bland en liten kattkorv och någon kissklump, och jag har ju klumpbildande sand. Så nu hade jag en brun katt helt plötsligt istället för en vit/orange. Det var ju bara att duscha den stackaren igen.
Nu brukar han vara väldigt noga med att titta efter om locket är stängt (vilket det alltid är nu för tiden haha) innan han hoppar upp. Det blev väl en hemsk traumatisk upplevelse att få duscha två gånger med bara en halvminuts mellanrum 
Ne, usch. Stackars lille Uffe <3
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#12 Aaaaj! Det låter väldigt ont.
När min yngsta var kattunge så skulle han hoppa upp på toan men locket var inte nere, sån tur var fick min syster, som stod brevid, precis tag på honom. Vi är noga att fälla ner locket för annars går dom och dricker där. 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
En utav mina kissar höll på att ramla i toan, hoppade rätt upp i en väldans fart och höll på att halka i. Tur nog så var jag nära tillhands och hann att fånga honom innan han plaskade i! Men vad rädd jag blev x)
#12 Ajaj!
Till er som säger att man stänger locket efter sig. Ja precis det gör man om man inte är lat. Men vår tjej var för snabb haha. Gammal tråd nu. Jag googlade och kom in här. Vår lilla tjej råkade precis ut för samma sak igår. Också en bengaltös :) Det gick väldigt fort, jag reste mig upp för att stänga toalocket och vips katten hoppade rakt ned i toaletten i mitt piss, hann inte ens spola så fort gick det. Hon har försökt många gånger innan. Men denna gången försökte hon vinna. Vi hade inget kattschampo hemma så blev rensa henne i vatten. Idag blir det köpa schampo och tvätta henne ännu en tur där schampo blir medhavande :)
Vår lilla kisse är extremt nyfiken, så där måste man verkligen stänga locket. Lillan däremot är lugnare och inte fullt så snabb i vändningarna. Men har man besök får man säga minst en handfull gånger att de MÅSTE stänga toalocket.
katten han dimpat ner i både toan och badkaret! Lika roande varje gång, haha :D

Några har hamnat i toan hos oss. När man inte varit tillräckligt snabb att sätta sig eller stänga efteråt 🤓
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Min ena katt hade SÖNDER toa locket istället. hon och den andra missen busade och sen hoppade hon från skåpet rakt ner på locket så det sprack i två delar! Tunabyggen fixade det åt mig men naomi blev definitivt skärrad efter de haha
/ Michelle