Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2804 ggr
Clifftan
2013-12-13 14:22
0

Halvöppet öga

Tänkte höra här vad ni tror om vår katt.

Hon har de senaste dagarna börjat ha ena ögat halvöppet medan det andra är helt öppet. Hon har ända sedan hon kom till oss ofta blinkat med bara ett öga, och det har alltid varit samma öga, det som nu är halvöppet. Både jag och min sambo har kollat ögat, det rinner inte, är inte kladdigt eller rött och vi ser inget skräp eller liknande. När vi stryker runt omkring ögat verkar hon inte ha ont eller så heller. Hon äter och går på lådan som vanligt.

Jag är antagligen bara nojjig men tycker det är lite konstigt när det kom så plötsligt. Någon som har någon gissning om vad det kan bero på?  Eftersom hon inte verkar besvärad av det på något sätt så har vi valt att inte kontakta veterinären än, men hur länge ska man avvakta om det fortsätter såhär?

Gronstedt
2013-12-13 14:24
1

Sök veterinär - ögonproblem ska man alltid ta på allvar. Det kan vara en ska på hornhinnan.

jnielsen
2013-12-13 18:39
0

Jag har fått lära mig samma sak; skador på ögat kan vara allvarligt och ska behandlas av veterinär direkt..

Clifftan
2013-12-13 21:14
0

Tack för era svar!:) Min sambo fick tag i en tid hos veterinären nu i eftermiddags men veterinären hittade inget som det kunde bero på. Så vi fick order om att avvakta och hålla koll på om något ändras..

jnielsen
2013-12-14 05:03
0

#3 ok, skönt att ni fick det kollat! Färgade veterinären ögat?

Clifftan
2013-12-14 10:57
0

#4 Ja precis, min sambo sa att veterinären hade använt fluores-någonting men att det inte hade visat på någon skada:)