Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1222 ggr
zoncar
0

Fråga?

Har en kompis som har stora problem men en katt som tyvärr alltid gör sina behov inomhus, så denna, kanske måste tas bort (vilket jag gör allt för att förhindra), men finns det nån som vet hur man ska göra för att rädda denna förövrigt väldigt källsjuka katt!

Belimas
5

Har kompisen testat olika kattsandssorter ? flera lådor på olika ställen ?

Vad kör kompisen med för sand nu och hur ofta görs lådan ren ?

[ElisabethYL]
2

Vilken typ av kattlåda har din kompis? (med eller utan tak Om med tak - med eller utan svänglucka?)

[SueHn]
0

Har  katten öht kattlåda? Skaffa flera utan tak och/eller lucka, ha lite olika sorters sand i var och en, ställ gärna en låda ute där katten går ut och in också. Går det att installera kattlucka? Hur länge har katten bott hos din kompis? Är det en unge? Var kom den från? Gick den på låda där den bodde förut?

Llindaa
2

Förlåt om jag kanske är trög nu:) Men är problemet att den gör sina behov inne istället för ute? Eller är problemet att den gör det utanför kattlådan? Min pojkväns föräldrars katt är utekatt med kattlucka, trots det gör han i stort sett alltid sina behov i kattlådan, året runt. Är problemet att den kissar utanför lådan har folk redan skrivit flera bra råd. Hoppas det löser sig för din kompis och kissen!

[SueHn]
1

# 4 Upptäckte inte förrän jag läste din kommentar att det stod att katten gör sina behov inomhus. Det är inte alls ovanligt att katter går in när de behöver göra sina behov. Om kattägaren bor där det är nära mellan husen och katten få gå ut på egen hand ska hen vara glad över att katten inte använder grannarnas rabatter och barnens lekplatser till toalett. Ett beteende som ska uppmuntras tycker jag.

zoncar
4

Kan tala om att denna lilla kattkille har fått ett nytt hem, och jag hoppas han kommer att få ett riktigt bra liv, jo jag ställde lite krav så fixade sig allt!! phhu men tack för alla svar😍

[ElisabethYL]
0

Slutet gott 🙂

zoncar
1

Kommer däremot sakna denna lilla katt, men det gick tyvärr inte utan att hitta en som vill ta om hand en förövrigt mysig och faktiskt väldigt liten hankatt! jo han har fått ett bra hem, som förövrigt kommer att efter kontrolleras!!!

personligen gillar jag inte katter, men är glad att räddat ett litet liv! (föredrar hundar) men är en stor djurvän av alla de slag