Klösmöbler
Ja du kan ta bort denna platta men då behöver du lägga den under huset på samma pelare eller på bottenplattan för att huset inte ska komma att luta.
Du kan även rotera dessa plattor som du vill.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Okej, smidigt :) Tack!
Tänk på att detta klösträd inte heller har någon större liggplatta där katten har bra utrymme att vara på.
Sant, vad räknas som större liggplatta då?
Skulle det gå att byta plats på de olika plattformarna och sänkorna?
Detta är en bild på mina katters klösträd. Kostade 1400kr.
Dom röda pilarna visar de större plattorna där katterna har rum att ligga eller röra sig på. Den gula pilen visar att jag här kan skapa en tredje platta med bra utrymme om jag tar bort den lilla tunneln.
Det går att montera ihop trädet hur du vill så länge det blir funktionellt och stadigt.
Känner att jag vill förtydliga mig lite.
Det finns färdiga hål borrade i trädet så det är endast mellan dessa hål du kan flytta hur du vill.
Så länge du inte borrar nya och håller på men det blir nog lite väl krångligt.
Och ännu en sak!
På bilden ser du också en skymt av en vit kattunge på ca 13v som sitter på en mindre platta, denna platta i ungefär samma sorlek som plattorna på trädet du funderar på att köpa. Så du får en uppfattning om hur det skulle bli.
För tillfället har vi bara en sånhär, skulle gissa på att det är samma storlek på de plattorna och de på det nya?
Av dessa ligger han oftast på den nedre, som faktisk är den minsta. Men det är sant de du säger, han är en ganska stor katt och skulle nog ha det skönare om han hade en större liggplatta :)
Har du kollat www.kattlycka.se hon har väldigt fina klösträd till bra priser.
#5 Kommer di ihåg namnet på den vänstra på din bild? :) Vad kan den ha kostat?
#9 Ja jag har kollat lite där, men fick för mig att det var lite otryggt att handla där. Har för mig att jag läste något inlägg om det igår här på forumet, men nu när jag letade idag hittade jag det inte. Kan lika gärna ha blandat ihop det med något annat…
#10 jag har också försökt hitta om det är säkert att handla där och jag har bara hittat folk som allt gått bra för. Men hon använder ju inga säkra betalningsmetoder. Annars skulle jag tipsa om att kolla på http://www.ebay.co.uk/ där kan man kryssa i alla länder. Där kan man göra fynd! 🙂
Låter ju supersmart, märker att ja ska kolla runt lite mer först :)