Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2918 ggr
[Mustangcab]
0

Susanne Hellman Holmström

Svarar på frågor efter att Go´kväll är slut kl 19.00 på chatten.

OberonsMatte
9

Var det någon som tittade?

Jag blev jätteglad över att hon tog upp varför finkornig, klumpbildande sand är det bästa att ha i lådan och varför lådorna bör vara öppna och stora! På bästa sändningstid i SVT!!

Sajtvärd Katter iFokus

[Mustangcab]
0

Ja jag såg på programmet men jag chattade inte.

[Mustangcab]
5

Är med ikväll igen igen och svarar på varför katter slickar på plast.

OberonsMatte
5

Jag måste bara kommentera den där katten Strumpan som varit med nu några gånger…Helt otroligt, vilken cool katt! Jag blir helt fascinerad av hur den kan vara så oberörd och avslappnad i en TV-studiomiljö.

Sajtvärd Katter iFokus

[Mustangcab]
1

Den har säkerligen fått något lugnande😂

OberonsMatte
3

#5 Haha, ja, det är nästan så att man börjar undra!

Jag blir lite full i skratt när jag tänker på hur det hade sett ut om mina katter var med i studion och någon försökte få dem att ligga avslappnat och se mysiga ut..

Sajtvärd Katter iFokus

[Mustangcab]
0

# 6 En av mina skulle definitivt ha gjort det det kan jag lova. Ligga och sova alltså.

jnielsen
5

He he, angående "avslappnad i studio-miljö" Ni har väl sett marknadskatten Sören 😃 Han finns på facebook och nästan varje marknad och kattutställning

[Mustangcab]
5

Visst har vi det och jag har lagt in ett foto på honom här också.😃

[Mustangcab]
1

Ikväll är det dags igen för SHH i Go´kväll som börjar kl 18.15 i SVT 1.

[Mustangcab]
2

Är med i kväll igen i Go´kväll och svarar på frågor om katter. I SVT 1 kl 18.15.

AgnetaB
0

Hoppas man kommer ihåg ikväll då.

[Mustangcab]
1

Är ikväll igen med i Go´kväll Studion kl 18.15 i SVT 1

[Mustangcab]
3

Ikväll talade hon om hemlösa katter och Sören Fernström var med i ett inslag. Och så poängterade hon vikten av att id-märka sina katter.

OberonsMatte
3

Kändes lite som att de stressade igenom det som skulle sägas idag, så det blev lite otydligt om en del saker, men flera bra saker togs upp:

Antalet hemlösa katter i Sverige (ca 100.000) och myten om att katter "alltid hittar hem". Vikten av id-märkning och hur chip-märkning fungerar togs upp. Kastrering nämndes också. Superviktiga saker som verkligen behöver nå ut till så många som möjligt.

Tips på kul leksak till uttråkad katten visades.

Vattenflaskor uppmanades att slänga i papperskorgen. Det gladde mig särskilt mycket!

Filmsnutt visades på kändiskatten Sören när han samlar in pengar till olika katthem genom att låta sig klappas. 160.000 kr har han samlat in hittills!

Katten Strumpan var som vanligt med i studion och är tydligen inte Susannes egen katt, vilket jag nog trodde att det var. Nu var det tyvärr sista gången de var med i Go'kväll för den här säsongen och det är ju lite trist.

Sajtvärd Katter iFokus

[Mustangcab]
1

Väntar på att det ska läggas ut på nätet så att jag kan länka. Det var mycket bra ikväll med tanke på den korta tid det fick.