Vägglöss och katter?
Idag upptäcktes mardrömslappen i porten i höghuset jag bor.. 3 trappor under mig har man upptäckt vägglöss, jag springer nu runt med en rulle tejp och försöker täcka alla springor i lägenheten. Imorgon ska jag ringa Anticimex och på måndag hyresvärden (som enligt grannar vetat om problemet).
Är det någon som har erfarenhet av vägglöss? Hur utsatta kommer mina fyrbenta ögonstenar bli om lössen tar sig in i min lägenhet? …det är en sak om jag blir uppäten av lössen men mina ögonstenar!?
vet att det har funnits vägglöss i fastigheten jag bor i och anticimex kommer hit regelbundet, men det verkar som att det brukar hålla sig till enstaka lägenheter och inget jag har känt att jag oroat mig över så länge jag inte plockar med mig möbler eller dylikt från soprummen som ev kommer från någon av dessa lägenheter (står alltid varnings skyltar i soprummen också om att ta med sig saker där ifrån)
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Då kan jag känna mig lite lättad! "Grannen" 3 våningar ner hade fått vägglössen från grannen vägg i vägg, jag hoppas jag klarar mig!
som sagt, får du dit anticimex så borde det ju vara lugnt för då tar ju dom hand om problemet och stoppar spridningen.
sedan är ju 3 trappor ganska långt för vägglöss att förflyttas
känns ju som att Hyresvärden borde ha ett ansvar att kontakta anticimex om hen vet om att det finns vägglöss 🤔
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Ja man tycker det! Anticimex har varit i första lägenheten som upptäckte problemet, men det har spridit sig till lägenheten bredvid så jag känner mig inte lugn än!
Anticimex sa då min son fick vägglöss att sätta dubbelhäftande tejp på sängs benen då tar de ej sig upp i sängen, enligt dem. Skulle man gå hem till ngn med vägglöss ställ ej ner väskor/transportburar på golvet ställ de på ett bord.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#5 Jag önskar att jag bara skulle besöka någon med vägglöss, men nu bor de i samma hus som jag! 😮Har nu tejpat igen alla springor i väggarna jag har hittat och ska köpa dubbelhäftande imorgon till sängen! Hoppas jag slipper lössen!
Men mest arg är jag på hyresvärden som vetat om problemet men inte informerat resterande hyresgäster i huset! 😡
Man kan också täta med silikon i springorna då är det omöjligt för dom att ta sig in.
Dogs is my world ♥
Skulle du mot all förmodan få in eländet i din lägenhet så behöver du inte oroa dig för katterna, vägglöss äter tydligen inte på dom (sa anticimex till oss när vi trodde att vi hade fått med oss vägglöss från USA och var tvungna att sanera hemma…)
#8 Det känns skönt attt veta att katterna åtminstånde blir skonade!

Har inte Anticimex problem med att utrota vägglössen? De kommer visst tillbaka ändå många gånger!
#10 Anticimex gör nog vad dom kan. Vid sanering ligger mycket ansvar på dom som bor i lägenheten också eftersom att tex alla kläder och sängkläder måste värme/köld-behandlas. Vägglöss kan dessutom tydligen överleva i ett år (!!!) utan föda så har man fått med sig dom hem från en resa och inte sanerat resväskan så kan man få ett nytt utbrott när man plockar fram den till nästa resa.
Jag som hade hoppats på att katterna skulle bli skonade, men efter flertalet samtal idag har jag fått tillsvar att vägglössen kan bita katter om det inte finns annan mat där dvs. människor som de kan bita.
Så kommer lössen in i min lägenhet får jag se till att vara hemma när mörkret faller för att bespara min katter plågan. Fy!
Har kompisar som bott i studentkorridorer (dvs i eget rum med ytterdörr men 8 pers delar kök) med vägglöss. När ett rum fått vägglöss har bara det sanerats men vägglössen har inte spridit sig. En del hade till och med hund och inte ens de lyckades dra med sig löss. Självklart ska man vara noga men jag hade inte blivit så orolig.