Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 587 ggr
MalinVirvelvind
0

Julblommor

Hej!

Nu kring juletider kan det vara mysigt med julblommor hemma. Jag har aldrig haft det p.g.a. katten, men är nyfiken på hur ni brukar göra. Har ni julblommor hemma? Hur reagerar era katter på det i så fall? Har ni någonsin råkat ut för någon olycka p.g.a. att ni haft växter hemma som katten inte tål?

Personligen så älskar jag blommor och växter men är alldeles för orolig för att kunna ha det hemma tyvärr…

OberonsMatte
0

Jag har inga julblommor eftersom alla är mer eller mindre giftiga. Får jag blommor måste jag ställa dem så att katterna inte kommer åt dem. Julrosen är giftigast och Julstjärna är inte heller hälsosam och dessutom extremt god enligt mina katter.

Sajtvärd Katter iFokus

Jessicahagstrom94
0

Vi brukar ha någon julblomma hos mamma men den är inte farlig för då skulle vi aldrig ha den framme, vet inte vad den heter just nu dock.

Man kan ju ha plastblommor.

MalinVirvelvind
0

Tack för ett tydligt svar! Det finns ju så mycket annat man kan göra för att skapa julmys hemma utan att riskera katternas hälsa. ❤️ Varför chansa…

MalinVirvelvind
0

Plastblommor var en bra idé! 🙂

Jessicahagstrom94
0

Nej det är ju inte värt att riskera katternas hälsa bara för man vill ha en fin blomma över jul.🐱🙂