reklam på foder på tv
hej. tycker ofta det är reklam angående torrfodret friskies men varför är de inte reklam på tv gällande BRA foder?
Och när jag hade tv var whiskas det som var reklam om stup i ett…
För att TV-reklam kostar massor av pengar. Det är ju likadant med mat för människor att det inte endast eller främst är den "bästa" och nyttigaste maten som visas i reklamen.
Sajtvärd Katter iFokus
2# vet att de kostar pengar men tänkte att de finns väll stora företag med pengar gällande dom bättre torrfodrerna eller?
Jag tror att de anser att Tvreklamen inte gör någon skillnad ur marknadsföringssynpunkt sett.
1) Friskies/whiskas osv är billiga foder som säljs i matvarubutikerna dit folk ändå går och handlar. De som köper dessa foder (tror jag) är nog till stor del de som inte bryr sig/inte orkar lära sig om katters behov. De som tycker att det är onödigt att gå till djuraffären och köpa dyra foder/sand osv när det finns precis lika bra saker på Ica. Dessa människor når du via massmedia.
2) De som köper dyra foder är de som har ett större tänk kring djur (tror jag) de som vill ge sina djur något bra utifrån deras behov. Det är dessa människor som sitter på forum, som googlar foder, som läser och lär sig om djur. Detta blir en nischad grupp (om än lika stor som den förra) som du når enklare via tidningar som handlar om djur, via att lära veterinär och djuraffärer om sina foder och få dem att rekommendera dem.
Jag tror helt enkelt att tv-reklam är för dyrt, det når inte den specifika målgruppen på ett bra sättutan det är bättre att sätta en annons i hundsport mfl tidningar samt att utbilda personalen i djuraffärerna.
4# jo så är det nog, men hade önskat dom bra fodrerna även nådde dom som handlar foder på ica

#5, det finns massor av bra foder på ICA, men inte ett enda av dem är torrfoder😉
Mjau blötmat till exempel, gjort på enbart kött och mineraler, och köttet är dessutom bara svenskt. Bättre än varenda ett av torrfodren som säljs i djuraffären.
6 oja visst finns det bra mat på ica det finns även olika ätbart i frys och köttdisken 😉

#7, absolut🙂
Mitt lokala ICA har inte hjärtan (oavsett djurslag) i lager dock, så om jag vill fixa egen kattmat så måste jag planera rätt rejält.
Och sen så är ju inte gemene man intresserad av BARF, utan de vill ha färdigt foder.