Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 559 ggr
Anna:)
0

Hona eller hane?

Hej, Nu är det så att vi har hittat en jätte fin katt kull på blocket. Våran gamla katt gick bort för några veckor sedan :( Han Bode tillsammans med min andra katt Alize som är ca 3 år gammal. Dom var jätte bra kompisar. Men dom kattungarna vi tittar på nu är jätte fina. Jag fastnade för en liten katt flicka. Men det är så att vi har alltid haft en hona o en hane tillsammans under alla år vi har haft katt. Jag är rädd att dom inte kommer trivas tillsammans, att dom kommer börja bråka. Vad tror ni? Är det bättre att ha en hona o en hane tillsammans eller tror ni att det funkar med två flickor? :)

// Anna, Teddy & Charlie! ♥♥

Jessicahagstrom94
0

Jag tror det där är individuellt. 

Hos min pappa bor en honkatt och en hankatt som kommer sååå himla bra överens. 

Hos min mamma bor två hanar och en hona, honan och den äldsta hanen kommer inte ALLS överens, men den yngre hanen accepteras av både den äldre hanen och honan. 

Man kan inte veta förrän man testat. Du kanske kan fråga om du kan få ta hem henne på prov ett tag? Du känner din egen katt, det gör inte vi. Så vi kan inte veta om hon kommer acceptera en ny honkatt.

0

#1 Ja de är klart! Nu är det ju inte säkert att vi kommer köpa henne häller. För min pappa vill ha en hane. Men vi får se… Undrade mest hur det funkade för andra som har honkatten tillsammans. Tack för svaret

catcult
0

Är Alize kastrerad?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

0

#3 ja det är hon

Jessicahagstrom94
0

Kan säga att jag är volontär på ett katthem och ser aldrig några större problem mellan honorna, det är mest hankatterna som inte står ut med varandra. :)

0

Okej vad bra! :)

catcult
2

#4 Då tror jag inte att det spelar någon roll vilket kön du väljer, kom bara ihåg att kastrera den nya innan könsmognad för att minimera risken för framtida osämja. :)

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six