Da bird
Har läst om denna kattvippa mååånga gånger nu! Vilka har provat? Är den så magisk som det beskrivs?
Hunden bet sönder kattens vippa igår så jag är på jakt efter en ny. Dock gjorde jag just en stor beställning från internet på Kattsand och mat så känner inte att jag vill beställa från internet, som jag alltid gör annars.
Vet ni vilka butiker som har Da bird? Jag har inte sett den på djurmagazinet i alla fall (där jag ofta går och pillar på alla leksaker 😃), någon som vet om arken zoo brukar ha den?

Hmm , jag har sett da bird på Arken zoo tror jag! Dock inte på alla arken, tror jag… :)
#1 Ååh, hoppas, hoppas. Ska nämligen förbi odenplan imorgon så tänkte kika på arken zoo där..

Jag brukar köpa en liknande från zooplus som jag tror ligger på under 30kr. Katterna älskar den, enda skillnaden vad jag kan se är den lilla kedjedelen som är på da bird men inte på den från zooplus
Jupp alla mina älskar den.
Sen kan man ju byta ut fjädern utan att behöva köpa en helt ny pinne 🙂
Arken Zoo har jag sett den på :)
#5 vilket arken zoo? Jag mailade med arken zoo på odenplan och de hade den inte :(

:(, det var arken zoo nyköping jag såg den på
Jag beställde två stycken på zooplus.se för 25 kr/st. Mammas två katter fullkomligt älskar att jaga fjädrarna. Tyvärr gick de sönder rätt snabb men gick som tur att laga. De är ju så billiga så det är inte världens bästa kvalitet.
den är jättepoppis här hemma också. jag köpte min från swecat.com, kan dock rekommendera att köps med en extra fjäder på en gång, tog 5 minuter för min ena katt att bita av ena fjädern på första, men andra har hålit i månader, men jag har hört av många att dom snabbt går sönder.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#10 Det är inte en Da Bird men liknande. Da Birden låter som en riktigt fågel som flaxar vilket inte den från zooplus gör. Många gillar den ändå. 😃
Har beställt från swecat nu, hade velat springa till en affär imorgon men den som väntar på något gott…. 🙂
Fan, kanske skulle köpt en refill på en gång… Nåja!

Den jag har låter någorlunda som en flaxande fågel? I allafall tillräckligt för våra katter ^^
Vi har den och den är jättebra! Bästa leksaken vi köpt, men dom blir galna i den så vi kan inte visa var vi gömmer den för då sitter dom utanför gömstället och jamar tills vi blir tokiga. Den ena testade att bita sig igenom dörren för att komma åt den..
Mina katter älskar den! Har den "äkta" som flaxar osv, men går den sönder lite så slutar ljudet snabbt…
Min ena kisse springer jamande efter mig snabbt som attan bara jag närmar mig gömstället för den haha. Helt galna!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Da Bird är mina katters absoluta favorit! De är kräsna vad gäller leksaker också. Helt klart det bästa leksaksköpet! Till och med mamma och pappas gammelkatter som vanligtvis inte leker tycker om den.
Men jag måste gömma undan vippan när den inte används, den kan inte ligga framme, då leker de sönder den på nolltid. Och så får jag alltid kolla att skåpet som jag förvarar den i är stängt. Varje gång jag öppnar skåpet så är katterna där.