Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1074 ggr
emmagronborg
0

blod i avföringen..

hej! 
min kattunge på snart 19veckor bajsar blod. Hon har gjort det i över en månad nu, det är "fint" rött blod. Hon äter och dricker som hon ska och busar, så det finns inga tecken på att hon verkat va sjuk och må dåligt på det yttre i alla fall. hennes bajs är varken hårt eller löst möjligtvis mer åt det lösa hållet, jag har haft mycket kontakt med ett djursjukhus som finns här i min ort där jag bor. dom har inte tagit några prover på henne än men där emot har jag fått en "diet mat" som heter i/d som ska va snällare mot magen och jag har avmaskat henne. men jag skulle återkomma om två veckor ifall det inte blivit bättre, på tisdag har två veckor gått och jag kan fortfarande hitta blod i bajset ibland lite mer och ibland lite mindre. förut hade hon lite blod runt sitt anus när hon bajsat klart, det har hon inte längre så bättre verkar det bli :) men jag känner mig så hjälplös när inte veterinären undersöker henne ordentligt. 

är det någon här som själv haft katt som bajsar blod som kan ge mig lite tips och råd? som jag eventuellt kan använda emot när jag pratar med veterinären igen så han förstår min oro.

hon är en hona och innekatt :)

mallabralla
1

ta ett avföringsprov och skicka in till SVA för analys på Tritrichomonas och Giardia.

är det negativt kan det vara så att hon har magkatarr och behöver utskrivet pepcid för katt. lycka till!

Sajtvärd på Perser iFokus

emmagronborg
1

#1 okej, tack så mycket för snabbt svar :) ska kolla upp det där med avföringsprov på en gång!