Veterinär Visby
Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet från de olika veterinärerna i Visby (ex. Djurklinikerna, Gotlands smådjursklinik,Visby djurklinik) och vilka som rekommenderas eller som anses dåliga? Min katt mår bra, skulle bara vara bra information att ha om olyckan är framme.
putt för er på Gotland! HAr du kollat med katthemmet på Gotland vilka de använder?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#1 Det har jag inte gjort, tack för idén! Ibland tänker man inte så långt ;)
Välkomnar ändå erfarenheter om någon besökt dessa veterinärer. :)

Någon från Gotland som är inne nu? Känner mig lite ensam… 
tips… gå in på hittekatter, där kanske du hittar folk från kattehem och du hittar länkar om katthem där i allafall!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Distrikts vet i Roma är duktiga, nogranna och ärliga. De tvekade inta att behandla en gammal skruttig 17årig katt som nu är som (nästan
) ny.
Har vacinerat och rådfrågat på smådjurskliniken i Visby och då har de varit bra. Har hört mest bra om dem av de i Visby men skulle okså gärna vilja ha fler synpunkter.

Jag hörde i ett annat forum också lovord om Distriktsveterinärerna i Roma, och att Djurklinikerna var okej, men helst bara för vaccinering. Det känns alltid bra att höra rekommendationer från andra människor, har blivit så orolig/medveten efter ha läst alla de skräckhistorier som finns om veterinärer. Man sover bättre vetandes att man har ett kompetent ställe att åka till när det värsta händer och att ens katt kommer få den bästa möjliga vård.

hej!!
Jag är gotlänning!!!
Jag har mina tre vid smådjurkliniken. De är dyrast men ger enligt mej mer valuta för pengarna genom att alltid kunna finnas tillhands!
Djurklinikerna med håkan onsjö i spetsen kan faktiskt fara åt helvete.. Mina katter kunde han inte ens skilja på könen utan vi fick reda på vid kastrering att det var två hanar oh en hona medans håkan sagt vid avmaskning oh vacinering med förra ägarna att det var tre hanar!
Distriksveterinärerna är jättebra om man vill ha snabba svar på saker oh som sagt de hjälper gärna till oavsett ålder på djuren..
Jag kan även lägga in en till veterinär. Hans Fellström.. Han har egen praktik vid sitt hus. Han är väldigt billig men bra. Dock är han egentligen pensionär men hjälper fortfarande gärna till:)

Yey, trevligt med fler gotlänningar! Även om jag bara är en fejk sådan, (student) ;) Okej, det låter ju inget vidare, Djurklinikerna kommer det definitivt inte bli vid något större än vaccinering, om det ens blir det…
Ah, honom ska jag kolla upp, bra att veta om alla veterinärer i området. :)

Gotlands katthem brukar kontakta vet Gabriele Meurer.Jag har själv vart hos henne,( men inte med katt) med min tamråtta som hon opererade.Jag tycket att hon var jätte bra och inte heller speciellt dyr.
Håkan Onsjö på Djurklinikerna är en mycket bra och kunnig veterinär, en utmärkt kirurg också.Ingen gör så snygga snitt och syr så bra som han.
Gabriella Meurer är också mycket duktig och kunnig.
Varning för Smådjurskliniken vid Zoo market .Vid flera tillfällen har de missat olika djurs sjukdomar.Bl a tandproblem som utvecklat sig till tandköttsinflammation och paradonit.
När de gick igenom kattens mun igen så missade de att dra ut delar av en tand som blev kvar och orsakade nya besvär.
En annan gång på en annan katt missade de att katten hade drabbats av borrelia vilet ledde till mycket lidande för katten.
I båda ovan fallen var de olika ägare och båda blev extremt nöjda med Håkan Onsjös behandling och rekommendationer.
Han hade inga problem att lokalisera sjukdomen respektive sätta in rätt behandling snabbt och effektivt.
Distriktsveterinärerna i Roma är mycket duktiga också
Hej,
även jag ska nu flytta till Visby med katt, och då jag ser att tråden är gammal skulle jag gärna aktualisera samma fråga;
Har någon varit hos de olika veterinärklinikerna i/kring Visby, och kan lämna omdöme?
Om man ska till jourveterinär, är det då Distriktsveterinären i Roma som gäller?
Tacksam för alla svar!

Jag väljer än idag att gå till veterinär Gabriele Meurer. Dock håller hon till i Tofta så hon finns några mil från Visby. Jag har personligen ingen erfarenhet av Håkan onsjö själv men jag har varit hos en av de andra veterinärerna som jobbade hos honom och hon var inte bra. Hon skickade hem min katt som hade svår dubbelsidig öroninflammation med enbart örondroppar.Dessutom fick vi sitta i samma rum som en som avlivade sin hund. I en så sorglig stund bör man få sitta enskilt med sitt djur tycker jag.
Tack för svar, jag känner dock inte till klinikerna via namn, vilken är vilken?
Jag är beredd att åka en bit om veterinären är riktigt bra, men jag har behov av veterinärer som har möjligheten för provtagning och ev. eget labb för provsvar…har Gabriele detta?
Om man måste åka akut till veterinär, är det då bara distriktsveterinären som gäller?
Om det går bra att åka utanför Visby skulle jag rekommendera DV i Roma de har räddat både katter och hundar för mig och ställer alltid upp med att svara på frågor.

Jag tror nog också att för provtagning osv är Distriktsveterinärerna i Roma det bästa alternativet.Men för kastreringar, vaccinationer osv då är Gabriele Meurer i Tofta bäst.
Tack snälla för svar, jag ska googla på distriktsveterinären!