tuggleksaker?
Hej! jag såg på Tv att katter gärna vill tugga på saker. Katter tuggar ju gärna på tejp, men det är ju inte bra! Men de sa iaf att man kunde ha kattgräs, eller en "kattmyntaboll". det ser ut som en vanlig grön liten boll.
men vet ni vart man kan köpa dom?:)
animal power <3
Kattmyntabollen finns att beställa här:
http://www.zoo.se/the-candy-for-cats-pawbreakers-kattleksak-s.html
De har även tuggleksaker för katter från Petstages, finns längre ner på den här sidan och nästa:
http://www.zoo.se/catalogsearch/result/index/?p=1&q=petstages
Sajtvärd Katter iFokus
Kattgräs kan man köpa i mataffären, djuraffären, internet samt en del varuhus… Fast helt ärligt så är kattgräs havre 🤔
Leksaker med kattmynta kan du hitta i princip i vilken affär som helst. Maxi, djuraffär etc. Kattgräs finns att köpa i blomsteraffärer (iaf Plantagen).
#1 Tack! ska nog gå och beställa lite!😃
#2 Kattgräs vet jag vart man köper, men är det farligt på nåt sätt om det är havre??😮
animal power <3
Inte om katten inte missbrukar kattgräset.. För en innekatt är det bra..
Aldrig hört talats om en katt som missbrukar kattgräs eller som tagit skada av det. Det är bra för de då det hjälper till med att bli av med hårbollar.. 🙂
#5 Har två innekatter, men för ca 1,5 år sedan hittade vi en hemlös katt, som då hade varit en utekatt. vi vet inte ålder, men han är iaf fullvuxen! han är innekatt nu, men då kan han väll ändå äta kattgräs?🤔
Vad bra! då ska vi snart plantera lite😉
animal power <3
Det ska inte vara några bekymmer.. 🙂
#6 Mina två 6 månaders pojkar har ätit kattgräs sedan ett tag tillbaka. (Sedan jag tog bort ampelliljan då en spydde mitt i natten och matte fick panik😃). Det billigaste är ändå att gräva upp en liten tuva utomhus. Kattgräs blir rätt grovt och det håller sig in fräscht lika länge. Det ruttnar snabbt och så måste man odla nytt.😕
#8 Vad synd😮
Så tuva är samma som kattgräs?
animal power <3
Nej, tuva är inte samma (om du inte tar från "grannens" havreåker - som jag gjorde då jag hade min förra katt…
Men en tuva gräs fungerar lika bra, då den tillfredställer samma behov 🤪
#10 Haha! Jag sprang omkring i mörkret och grävde upp små grästuvor så ingen skulle se mig… (bor i studentlägenhet och det är inte min gräsmatta 😂).
Vad är bäst då? Havre eller gräs? "/
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Skulle säga att det är en smaksak… Fast här kommer inte gräs innanför tröskeln (vilket handlar om min gräsallergi).. 😉
Jag kapar tråden lite😞
#1 de där tuggleksakerna från petstages; hur hållbara är de?? Vi vågar bara ge våra katter ett fåtal leksaker då en av dem krossar allt som är i plast och äter allt som är i tyg… Det enda som är helt tryggt att använda här hemma är de där plaströren "boinks"…
#12 Testa båda och se vad katterna föredrar 🙂. Enda skillnaden vad jag vet är som sagt att havre blir grövre.
#14 Min erfarenhet är att Petstages leksaker är hållbara och av god kvalitet. Mina katter har dessa och de ser nästan helt nya ut trots att de bitit och slitit ganska våldsamt i dem:
http://www.zoo.se/dental-health-chews-2-pack-petstages-kattleksak.html
Tuggleksakerna av plast har jag inte provat, men eftersom de är gjorda för att tugga på antar jag att även de är av extra hållbart material.
Sajtvärd Katter iFokus
#16 Tack för tipsen, ska prova med de där ringarna,men jag tvivlar, Pojken tuggar av bitar på leksaker i tyg och läder sen sväljer han en del.. Jag undrar om de klarar att stå emot en katt som tuggar för att äta upp..
Ska testa några av dem i plast också, är det tjock plast klan han ju omöjligt krossa dem.
Om du vill att din katt ska tugga så skulle jag tipsa dig att ge katten råa kycklingvingar eller torkade kycklinghalsar.. 🙂
#18 Menar du mig?? Självklart vill jag inte att kissen ska tugga, men det är ett bekymmer vi har här, att han äter upp kattleksaker (bla) Därför så vet jag att han kommer att tugga och kämpa för att förgöra sin leksak. Han tar dem, morrar och dödar leksaken.😭 Det största problemet är att han tycks äta upp och svälja en del. Har han bara sönder det hade jag inte brytt mig.
Han får kycklingvingar och annat rått, tanken är att han ska börja barfa så småningom.
Jag kanske ska starta en egen ttråd om detta för att få lite tips på leksaker och om hans beteende 😉
#19 Jag menade det mest till TS men andra kan ju jättegärna ta åt sig också 😃
Har du testat torkade kycklinghalsar? Jag skulle tro att de är lite segare än rått kött och din katt kanske skulle tycka om det. 🙂
#20 He he, det min "lilla" trådkapning som ställer till det, jag hade t o m glömt vad tråden handlade om😮
Kyckling hals ska jag testa !
Idag köpte jag leksakerna från petstages som #1 / #14 tipsade om här i tråden och alltså… Vilken succé! Så tack för tipset. Min katt har aldrig varit en stor-tuggare, men här har bitits halva kvällen på ringarna. Köpte även en knubbig orange gummi-larv från samma märke. Den låg hin bara och nosade på väldigt länge. Vi får se. Men ett stort plus för att gummilarven är giftfri.
Tack för all info och alla tips! Nu vet jag vad jag ska köpa och plocka😉
#19 Vet inte om det här funkar, men om du kanske köper eller gör en leksak, som består av en pinne med ett snöre på, där det sitter fast en leksak, så bestämmer du ju själv när du vill att han ska leka med den (eftersom det är meningen att du själv ska hålla i pinnen :))
animal power <3