Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1414 ggr
Gerro
0

Sladdmördaren..

Hejsan!
Har lite problem med att mitt lill odjur till katt biter sönder alla hörlurar och laddare.. Blir helt tokig på henne.. Har ni någon bra lösning på hur jag kan få henne att sluta?

Väldigt tacksam för svar!

Sodaduck
2

Vad jag har läst och hört så kan man testa smeta på lite tabasco på sladdarna, men jag vet inte om det fungerar då jag aldrig testat det. :)

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

MonicaLagerquist
6

Laddare och tunna sladdar till hörlurar får man nog tyvärr se till att hålla borta från katten.

Stolt ägare till tre La permer

Svarttusch
0

Bitterspray! Brukar finnas på veterinärkliniker och säkert på djuraffärer. Spraya (se till att ha munnen stängd och tvätta händerna efter) och katten kommer inte vilja slicka eller bita på sladden. Får du själv lite i munnen kommer du förstå, det är en äcklig smak som sitter kvar väldigt länge.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

sagan
4

Låt inget ligga framme om möjligt. Ska du ladda kan du stoppa in allt i en kartong och ha skarvsladd i kartongen. Så lär du få ha alla smala sladdar i behåll 😉 Har du tur hittar hon annat att sysselsätta sig med när hon inte har dem att bita på längre.

Gerro
1

Tack så mycket för tipsen!

Njaa är inte så sugen på att ha tabasco på mina sladdar ;)

Det ska jag absolut testa!

sagan
1

Du kan väl skriva hur det gått med kartong och skarvsladd 🙂

Gerro
1

Jag har inte hunnit att köpa eller fixa något haha, har inga krtonger hemma just nu!
Men hon har faktiskt inte rört en sladd på ett tag nu, då jag har vart otroligt sträng med att se till att alla laddare och hörlurar är undanstoppade. :)

OberonsMatte
4

Att lämna mobilladdare och hörlursladdar framme är ett typiskt nybörjarmisstag man gör som kattägare, sedan lär man sig…

Sajtvärd Katter iFokus