äter upp katternas mat
hej. Jag har tre hittekatter och en av dom äter upp dom andras mat? hur gör jag för att undvika det?
just nu har jag en stor skål för torrfoder och två mellanstora för blötmat.
vilken ålder är dm? fungerar det inte att ha fri tillgång?
Äter katten upp sin matt samt deras eller bara deras? Får alla samma mat?
fri tillgång till torrfoder får dom och då äter hon inte upp allt men när det gäller blötmatrn så äter hon , jag ger dom blötmat morgon och kväll och hon kommer direkt och äter och morrar när dom andra går nära:( har börjat nu denna veckan!
hon är ca 5 och dom andra c 8 mån och 1.5 tror jag
#3 Har du testat att mata katterna på separata platser och när den glupska katten ätit upp sysselsätta henne med annat om de andra fortfarande äter?
En annan ide kan vara att skaffa hetsätningsskål till den glupska så hon äter saktare och inte hinner sno de andras. Exempelvis denna.
jo jag kom på förrut när jag stod i duschen att antingen ha tre matskålar med blötmat och ha dom utspridda eller så får hon äta blötmaten i sovrummet:)
#5 Har man tre katter och serverar blötmat till samtliga så bör de ha varsin skål anser jag. :)
tänkte på ha dom utpsridda:) jo men jag har väldigt stora skålar så det har funkat bra tills nu, men får ha tre mindre skålar istället. dom andra två kan ju dela är ju den äldre som ej vill