Kattnamn?
Hejsan, jag har precis skaffat n svart vit han katt. Alla tassarna är vita och så vit bläs på huvudet.
Vad ska han heta?
Det enda jag kommer på är Pelle mn det känns för vanligt. (vill heller nt att katten ska heta typ Emil eller andra männsikonamn) Gärna något som btyder nåt.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
hejsan.
några förslag
Sixteen
Sune
Figaro
Hugo
Snurre
Vilde
Göte
Oskar
Olix
Oliver
Maxe
Mario
Luigi
Pingu
Frasse
Felix
Pokemon hundar och konst
Tack, bestämde mig för Sixten
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Vet ju inte hur hans personlighet är men slänger ur mig några spontana förslag till den tjusiga svartvita kissen :) Monsieur, Chaplin, Mon Ami (min vän på franska), Henri (franskt namn), Sherlock (som detektiven), Misster (mr fast med två s som i misse), Lucky, Moritz, Einstein, Sailor, Prinsen, Baltsar/Baltazar, Yin (som i yin & yang), Dandy (pga snyggt "klädd"), Esset, Tintin, Julian, Kompis, Bonbon (godis på franska), Frans (som i tok-Frans), Bello (vacker på spanska), Laban, Svante, Du Pont (som de kostymklädda bröderna i Tintin), Jambo (hej på swahili), Kapten, Mäster, Raring, Zlatan, Spock (som rymdgubben, ifall han har stora öron), Rally, Pingpong (om han är en sån som rusar runt mkt), Finemang, Robin (Hood eller den yngre i Batman kanske), Teo, Toot (tut på engelska), Ninja, Salomon, King, Tricky, Sot, Racer, Lillebror, Scott, Helmer, Superman, Dante, Sandro, Milo, Platon (om han är en stor tänkare ;), Petter, Simon, Finn, Snille, Soya, Tokyo, Panter, Tosse, Adrian, Agaton, Assar, Potter, Harry, Filur, Nalle, Dexter, Elvis, Jonatan, Rocky, Alvin, Januari, Ferdinand, Leopold, Bussi (g), Florian, Francis, Gizmo, Kosmos, Vinter, Milky, Sventon (som i Ture Sventon), Isse, Hannes, Jerry, Kasper, Nicke, Rocket, Love (på svenska), Malte, Mauritz, Spenser, Milton, Neo, Otto, Severin, Sol, Tamse, Peppar, Sunny. Edit: Oj lämnade datorn ett tag o så var namnet klart redan. Åh vad fint med Sixten! :)
Jag håller med Sixten är fint namn :)
Pokemon hundar och konst

Här är min lilla lista på namn till hanar :P ---> A Algorythm Amarie Amarico Adidas Aikido Andreas Akilli =smart (turkiska) ---> B Blake = Mörk och vacker Bacardi Belli = följeslagare Billie = beskyddare Boo (=franska: vacker) Bravo (=galiciska: modig) Belli = följeslagare Bazil (=grekiska: kunglig) Bastian ---> C Chaos Cosrian = fotspår/tasspår/tassavtryck (irländska) Cenny (=polska: den dyrbare) ---> D Dooley Dallas Dylan = Stort hav Daemon Devin (=gudomlig, från latin) David (=hebreiska: högt älskad) Dave (=hebreiska: högt älskad) ---> E Echo Emiro Edin Edi = tyskt namn som betyder "rikedom" Eddy = tyskt namn som betyder "rikedom" Edo = tyskt namn som betyder "rikedom" Elias Eli Elmo = beskyddare (tyska) ---> F Feliks ---> G Genesis ---> H Hurricane - aka Harry Harry ---> I Ikaros Igor ---> J Jack Daniel Jinx (=latin: förtrollning | a charm) Jasper Johannes ---> K Kenny Kilo Kitaro ---> L Liam Luam — "Peaceful, calm" Afrikanska Luca/Luka Luce Lucus — "Light" Ludwig Luddas ---> M Marty Mike Minus Melodi Melodisa Melodix Merakli = nyfiken (turkiska) Matamis = söt (fillipinska) Morrgan Mooi = stilig (afrikaans) Makollox = överallt (maltesiska) Matalino = smart (filipinska) • Datatermer: Macintosh Memory Mozilla Microsoft Makro ---> N Nike (som skomärket) Nimo Nocke ---> O Okej Orion (svart med vit medaljong/prick i pannan) Orimo Olotachós = full fart (grekiska) ---> P Piro Piccolo (italienska: liten) Piño Paladin Perlino Parlino ---> Q Quansu = full fart (kinesiska) ---> R Rio = Flod River = Flod Rocío = Dagg Rocko Rally/Rallie Rajongo (=ungerska: eldsjäl) Rico Romeo Romero ---> S Solo Silvertass Shadi (persiskt namn = glädje) ---> T Tuijo (=katalanska: du och jag) Toki Tajm Tapio (=finska: "skog, härskare över skog och jakt") Timo Taivas (=finska: himmel) Tarantino Tanteo Tau Terence Terry Timm Timmo Teriyaki Thias Tomas/Thomas Tobias ---> U Urban ---> V Valle Vigor ---> W Wall-E Walle Wilson William ---> Z Zaan = Flod Zantu Zale (=baskiska: eldsjäl) ---> Å Åsali Åjdå Åjsan ---> Ä Ärtan ---> Ö Örjan Östen • Spritsorter: Midori Black Ribbon (= rosett) Black Bowmore Jack Daniel Bacardi Dooley Malibu Passoã Smirnoff (Ice) • Galiciska: Bravo = modig Tímido = blyg Lume = eld Ceo = himmel Fervenzas = vattenfall Amizade = vänskap Coidar = omtänksam • Datatermer: Acrobat Algorithm Alpha Delete Firefox Macintosh Memory Mozilla Makro Mylar Napster Skype Toshiba Winsock Wintel • Viner: Alamos Amancio Amarone Antisto Bliss Capitelles Cavallino Canaletto Chablis Chardonnay - aka Donny Chatelle Leonardo Lanzos Melini Mayu Mendel Malambo Maverick Mitchelton Ramey Rivaner Sequillo Saturnino Santiano Santenay Shiraz Tabalí Tensley Tokaji Dallas = Vattendal (irländska) Dylan = Stort hav (walesiska) Rio = Flod (spanska/portugisiska) River = Flod (engelska) Trentin = Vattenfors Zaan = Flod Tau = Dagg Rocío = Dagg Blake = Mörk och vacker Colie/y = Svart • Vinterväder Xeo = is (galiciska) Sioc = frost (irländska) Theluji = snö (swahili) Kaldur = kyla (isländska) Jamí = frusen (hindiska) Badai = snöstorm (indonesiska) Lumesado = snöfall (estniska) Frío = kall (galiciska) Baridi = kall (swahili) Tsumetai = kall (japanska) Freddo = kall (italienska) Yuki = snöig (japanska) - Dimri = vinter (albanska) Lumine = snöig (estniska) Lumi = snö (estniska) Rhewi = frusen (walesiska) Salji = snö (malaysiska) • Film/Skådisar Tarantino Ledger Daemon Willis • Musik Ennio Morricone Kitaro Reilly Donovan Mike Tiesto Guetta Dallas = Vattendal (irländska) Dylan = Stort hav (walesiska) Rio = Flod River = Flod Trentin = Vattenfors Zaan = Flod Tau = Dagg Rocío = Dagg Taivas (=himmel på finska) Blake = Mörk och vacker (gammelengelska) Colie/y = Svart (gammelengelska) • Bilmärken Nagant Vivinius Miesse Sisu Gordini Lamborghini Ferarri Lexus Cadillac Dodge Pontiac Shelby Berlingo
Min mormor hade en svartvit katt som hette Morris. Passade honom ypperligt!
Ping pong var rätt kul, ska nog kalla honom det med Sixten "ping pong"
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#7 :D